La totalitat d’assistents al debat són professors i professores o pertanyen a l'institut d’Educació de Barcelona.
Tal com va passar al debat es farà una distinció entre l’horari lectiu i l’horari no lectiu.
En relació a l’horari lectiu, hi ha consens entre els i les assistents a l’hora d’afirmar que l'oferta d’activitats a primària és molt satisfactòria en relació a l’oferta que hi ha a secundària. També hi ha coincidència en exposar que hi ha una limitació marcada pel pressupost i també per l’estat dels equipaments (hi ha escoles sense gimnàs) i la regulació en l’accés, a més de la manca d’instal·lacions a l’aire lliure per la pràctica d’esports dels adolescents. Hi ha una opinió generalitzada envers la dificultat en relació als tràmits per als convenis, que a més coincideixen amb el començament del curs. Els i les participants al debat comparteixen també la reflexió de la dificultat de comunicació que hi ha entre l’administració i les escoles en relació al préstec i disponibilitat de material, on els tràmits a més resulten feixucs, i també hi ha coincidència en concebre com a injust el sorteig per als convenis, ja que hi ha la possibilitat de repetició per part d’escoles mentre que altres encara no han accedit mai. En relació al context de les escoles, els professors i professores creuen que existeix una desvinculació entre les escoles i els barris, i que és necessari diferenciar també les propostes educatives del districte i les de ciutat.
Per últim, hi ha un consens generalitzat en la manca d’hores d’activitat física en l’horari lectiu, i en el menyspreu i manca de reconeixement d’aquesta assignatura la qual consideren de primera necessitat no tan sols pel seu valor educatiu, sinó també com a espai de detecció de diverses problemàtiques.
Pel que fa a l’horari lectiu, existeix un desconeixement general entorn les competències del pla català de l’esport i es torna a emfatitzar en l'estrès que suposa a l’inici de curs haver de planificar tots els projectes i demanar totes les subvencions.
Els i les participants coincideixen en el fet que l'oferta d’activitats fora de l’horari lectiu no és universal i que a més té un accés molt diferenciat dependent dels centres i els barris, a més d’assenyalar que hi ha una manca d’activitats per a infantil i inicial, on els criteris d’edat són molt poc flexibles. S’assenyala, tanmateix, la manca d’oferta esportiva a les places i als parcs infantils, moltes vegades condicionada per problemes d’adequació i situació dels espais.
Per últim es fa una reflexió entre la separació de l'horari lectiu i no lectiu, proposant entendre els dos espais com a transició, a més s’argumenta la necessitat de promocionar activitats de caràcter més tradicional i de promoció de la salut.