Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

L'esport a Barcelona serà .....L'activitat física i l'esport en la població en edat escolar i juvenil

Març
14
2016
  • Sala D'actes de l' Institut d'Educació de Barcelona
    Pl. Espanya, Barcelona, Espanya
  • 17:30 PM - 19:00 PM CET
OpenStreetMap - Pl. Espanya, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Sessió específica amb el professorat d'Educació Física dels Centres Educatius de Barcelona. Es treballarà la educació física curricular i els centres educatius i les opcions d'activitat física fora de l'horari lectiu

Promoció de la psicomotricitat en el currículum escolar de 0 a 6 anys
Ampliar l’oferta d’ activitats aquàtiques a 1r d’ESO.
Buscar mecanismes de participació per al professorat a les activitats de formació en activitats física esportives.
Informar a les famílies dels equipaments i l’ oferta esportiva existent.
Millorar la comunicació de les activitats físiques esportives ofertes de districte i ciutat.
Dinamitzadors a l’espai públic.
Millorar l’accés a les instal·lacions esportives per a la realització de l’educació física escolar.
Adaptar l’ oferta d’activitat esportiva a secundaria i al currículum.
Allargar el termini de les inscripcions a l’inici de curs per a les activitats esportives oferides al PAE
Incorporar espais de formació. en activitats física entre el professorat
Millorar l’oferta d’activitats dels Patis Oberts.
Impulsar més Jornades esportives.
Fomentar la creació de clubs esportius als instituts.
Posar en valor l’educació física en l’àmbit educatiu.
Pla "Barcelona esport en edat escolar"
Impulsar treballs de cooperació entre l’alumnat.
Visibilitzar la figura de l’ Educador de carrer.
Ampliació oferta esportiva en horari lectiu
Actualització del material esportiu de préstec a les escoles
Escoles amb entrada diferenciada al gimnàs i als espais esportius.
Millorar difusió de les subvencions del IMEB.

Acta de la trobada

La totalitat d’assistents al debat són professors i professores o pertanyen a l'institut d’Educació de Barcelona.
 
Tal com va passar al debat es farà una distinció entre l’horari lectiu i l’horari no lectiu.
 
En relació a l’horari lectiu, hi ha consens entre els i les assistents a l’hora d’afirmar que l'oferta d’activitats a primària és molt satisfactòria en relació a l’oferta que hi ha a secundària. També hi ha coincidència en exposar que hi ha una limitació marcada pel pressupost i també per l’estat dels equipaments (hi ha escoles sense gimnàs) i la regulació en l’accés, a més de la manca d’instal·lacions a l’aire lliure per la pràctica d’esports dels adolescents. Hi ha una opinió generalitzada envers la dificultat en relació als tràmits per als convenis, que a més coincideixen amb el començament del curs. Els i les participants al debat comparteixen també la reflexió de la dificultat de comunicació que hi ha entre l’administració i les escoles en relació al préstec i disponibilitat de material, on els tràmits a més resulten feixucs, i també hi ha coincidència en concebre com a injust el sorteig per als convenis, ja que hi ha la possibilitat de repetició per part d’escoles mentre que altres encara no han accedit mai. En relació al context de les escoles, els professors i professores creuen que existeix una desvinculació entre les escoles i els barris, i que és necessari diferenciar també les propostes educatives del districte i les de ciutat.
 
Per últim, hi ha un consens generalitzat en la manca d’hores d’activitat física en l’horari lectiu, i en el menyspreu i manca de reconeixement d’aquesta assignatura la qual consideren de primera necessitat no tan sols pel seu valor educatiu, sinó també com a espai de detecció de diverses problemàtiques.
 
Pel que fa a l’horari lectiu, existeix un desconeixement general entorn les competències del pla català de l’esport i es torna a emfatitzar en l'estrès que suposa a l’inici de curs haver de planificar tots els projectes i demanar totes les subvencions.
 
Els i les participants coincideixen en el fet que l'oferta d’activitats fora de l’horari lectiu no és universal i que a més té un accés molt diferenciat dependent dels centres i els barris, a més d’assenyalar que hi ha una manca d’activitats per a infantil i inicial, on els criteris d’edat són molt poc flexibles. S’assenyala, tanmateix, la manca d’oferta esportiva a les places i als parcs infantils, moltes vegades condicionada per problemes d’adequació i situació dels espais.
 
Per últim es fa una reflexió entre la separació de l'horari lectiu i no lectiu, proposant entendre els dos espais com a transició, a més s’argumenta la necessitat de promocionar activitats de caràcter més tradicional i de promoció de la salut.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir