El debat, composat inicialment per 15 participants, s’ha obert amb la presentació tècnica pel que fa a les actuacions a la Ronda de Dalt per part d’un representat municipal. Així mateix, s’ha presentat el diagnòstic previ fet a partir de processos de participació ciutadana fets en anys anteriors sobre mobilitat i accessibilitat, espai públic i qualitat ambiental, i usos i equipaments.
A continuació s’ha fet una ronda de presentacions. Un cop s’ ha començat la dinàmica per a fer el diagnòstic tenint en compte la feina ja feta, i les propostes de cara al futur, els i les participants s’han mostrat predisposats i amb molta iniciativa. Tot i que sorgien idees a vegades confrontades, les i els participants han gestionat els debats de manera respectuosa i constructiva, deixant que tothom pogués donar la seva visió i fer la seva aportació, de manera que no hi ha hagut cap assistent que no hi hagi intervingut.
Del diagnòstic, dividit en tres àmbits, es poden destacar les següents idees:
Mobilitat i accessibilitat:
- Es col·lapsen els laterals entre la carretera d’Esplugues i l’Avinguda Foix
- El col·lapse de trànsit a la zona d’Alfonso Comín
- S’omplen els aparcaments per persones que venen de fora de Barcelona i deixen el vehicle allà per a després anar al centre en transport públic, causant que durant el dia els veïns troben dificultats per aparcar
- La gent gran es troba amb dificultats d’accessibilitat a zones amb pendents de Penitents
- Fractura entre barris
- El planejament antic dels vials i túnels de Collserola genera zones sense ordenament
- La manca de comerços en la zona de Penitentsfa que la gent tingui que anar a comprar en cotxe (passant per la zona de la Ronda de Dalt)
Espai públic i qualitat ambiental:
- A l’hora de prendre mesures a la Ronda, cal preservar els espais verds tenint en compte que cada zona és diferent (zones urbanitzades, hospitals, etc.)
- Pel que fa a les portes del Collserola sorgeixen dues apreciacions: d’una banda, la seva construcció generaria contaminació i incivisme; d’altre, hi ha dificultats d’accés a la carretera de Les Aigües i cal la construcció de l’accés al Collserola, per esportistes, respectuosos amb el mediambient.
- Existeix preocupació per la urbanització a la zona de dalt de la Ronda
- Els laterals de la Ronda s’haurien de redissenyats/millorar amb usos no només automobilístics
Usos i equipaments:
- L’ús intensiu del parc de Collserola genera incivisme i massa aparcament
- Manca de poliesportius a Penitents
- Manca d’escola de música a Penitents
- Manca de comerços a Vallcarca-Farigola
- Risc que hi hagi una benzinera al costat de l’escola JM Sagarra
Finalment, després d’un debat amb molta predisposició per part dels participants, aquests han valorat la sessió, en la seva majoria, com “útil” i positiu. A més a més, en aquesta valoració i tancament de la sessió s'ha assenyalat que actuar sobre la Ronda de Dalt és un tema molt complexi molt ampli, que admet moltes possibles solucions en cada tram (cobriment total, cobriment parcial segons barris, no cobriment, etc.), i que aquest debat ha estat una presa de contacte i que és un tema que es continuarà treballant i que per a aixòes necessita arribar a més gent.