Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Turisme i barri. Mobilitat, Bus turístic, Mercat, Allotjaments. (sessió 2-Eixample)

Març
16
2016
  • Espai veinal
    Carrer de Calàbria, 66, 08015 Barcelona, Barcelona, Espanya
  • 18:30 PM - 21:00 PM CET
OpenStreetMap - Carrer de Calàbria, 66, 08015 Barcelona, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

parlarem del perill de saturació al Barri de Sant Antoni. El mercat com a motor -també com a risc?-. Espai públic...etc...

Aprofitar la taxa turística per facilitar l’habitatge social
Regularització del lloguer d’habitacions per al turisme amb pagament d’impostos
Vincular la qualificació d’allotjament turístic a les condicions laborals dels treballadors i treballadores
Que tot el barri de Sant Antoni sigui zona 1 del PEUAT
Evitar una parada de bus turístic prop del Mercat de Sant Antoni
Reconsiderar l’ordenació singular de l’Avinguda Mistral que duplica nombre de terrasses
Estudiar la possibilitat d’elaborar el pla d’usos de Sant Antoni amb participació veïnal
Procés participatiu comerciants i veïns per definir el model econòmic dels tres mercats
Redistribuir l'assignació de la taxa turística
Potenciar un tipus de turisme responsable
Enfortir els serveis d'inspecció de pisos turístics il·legals
Potenciar el control i les inspeccions
Preservar les característiques culturals del barri de Sant Antoni (associacions, actes públics, llengua, etc.)

Acta de la trobada

En primer lloc es va fer la presentació de la situació global de l’Eixample respecte al turisme: allotjaments turístics, nombre de visites anuals, etc. També es van mostrar algunes propostes des de l’Ajuntament que s’implementaran dins del Pla de Turisme 2016-2020. 
 
Seguidament, van intervenir una persona de l’organització Fem Sant Antoni i un representant del sector dels habitatges turístics. Tenint totes aquestes informacions i opinions, es van presentar les propostes del PAD de turisme del districte i es va introduir la metodologia Delibera, que facilita el consens i la participació de tothom a través de la divisió per grups i  l’escriptura meditada de les propostes individuals que després es debaten entre totes les persones del grup. 
 
Els grups es van formar després de parlar-ho durant uns minuts. Entre totes les presents es va decidir fer tres grups amb els següents eixos: habitatge, model de barri (espai públic – identitat) i Comerç, Economia i Ocupació. 
 
Es va detectar la necessitat de fer estudis amb més profunditat sobre les conseqüències del turisme al barri, així com de protegir al veïnat. Per altra banda, les veïnes van mostrar una alta preocupació per el Mercat de Sant Antoni. Volen evitar que sigui un espai només pel turisme al estil de la Boqueria, quelcom en el que la gran part de les persones present hi estava d’acord. 
 
Finalment, les persones participants van mostrar el grau de satisfacció de la sessió, la qual, en general, va ser útil per contrastar visions diferents i conèixer les problemàtiques tant d’una part (les veïnes) com de l’altra (el sector hoteler), aconseguint unes propostes comunes potents.  

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir