Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Millorem els serveis socials i educatius a infants i adolescents

Abril
05
2016
  • Museu Picasso (entrada per Plaça Jaume Sabartés)
    Carrer de Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, España
  • 19:00 PM - 21:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer de Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, España
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Cal repensar la cartera de serveis socials de competència local per poder donar suport a les famílies i els infants que tenen condicions socials desfavorables, és per això que les famílies i la ciutadania s'han d'implicar en la definició d'aquests serveis. (Atenció: S'ha canviat l'espai, ara es farà al Museu Picasso)

Accés a la tecnologia i les competències digitals
Ampliar el mobiliari urbà i l’espai públic destinat a joves i al seu lleure i oci
Potenciar una oferta cultural i esportiva assequible als barris més desafavorits
Trencar amb la pobresa de la mobilitat i garantir la mobilitat entre els joves de diferents barris de la ciutat
Dinamització d’espais públics i presencia d’agents educatius (educadors de carrer, etc).
Accés als equipaments esportius durant les vacances pels infants
Crear o potenciar els espais infantils a les bibilioteques públiques
Promoure els espais de relació de la xarxa educativa, xarxa de salut, xarxa de salut mental i xarxa de serveis socials
Aconseguir que els serveis públics siguin per a tothom
Ampliar el nombre de vetlladores
Implementar programes de suport educatiu i de salut mental en sinergia amb l’entorn
Reduir la institucionalització dels infants a CRAES en favor de potenciar famílies d’acollida
Promoure programes de suport a l’acolliment d’infants tutelats en famílies extenses.
Difondre els serveis socials i educatius el paper i funció social.
Suport Familiar
Ampliar els serveis d’escolta i treball amb adolescents
Impulsar programes d’inserció laboral per a adolescents d’entre 16 i 18 anys i per pares i mares (Programa Làbora).
Potenciar l’estructura dels Centres de Serveis Socials amb perfils d’educadors socials i treballadors familiars.
Incorporar o reforçar el perfil de TIS als Centres d’Educació Infantil i Primària i als Instituts d’Ensenyament Secundari.
Donar suport econòmic en temes de material escolar i revisar la ràtio mestre-alumnes segons la realitat del barri a les escoles.
Aprofitar els equipaments ja existents per a ús social
Ofertar a tots els infants i adolescents en general els Centres Oberts
Augmentar i potenciar els espais familiars municipals per als infants de 0 a 3 anys i de 0 a 6 anys
Millorar la xarxa de Centres Oberts.
Contribuir amb finançament dels Centres Oberts per tal d’assegurar que siguin inclusius i diversos
Tarifació social dels serveis municipals
Model d'atenció integral sociosanitària
Oferir a tots els infants i adolescents en general els Centres Oberts
Fer una tarifació social en l'oferta cultural i esportiva dels barris més desafavorits
Donar més suport a les famílies per comprar material escolar
Pla d’actuació a menors no acompanyats
Oferir activitats de lleure educatiu en períodes no lectius
Obrir els patis dels equipaments educatius
Pla de treball socioeducatiu per a la millora de la infància en risc social
Actualitzar l’oferta educativa a persones adultes
Impulsar l'acció comunitària al territori
Fer créixer la xarxa de centres oberts per a infants i adolescents en situació de vulnerabilitat
Fer créixer la xarxa de centres oberts per a infants i adolescents en situació de vulnerabilitat
Pla infància 2017-2020: Pla pels drets de la infància i l'adolescència
Incrementar el suport a les activitats educatives complementàries i a les necessitats educatives especials a l'aula
Pla d’educació
Rehabilitar l'espai públic de manera integral
Impulsar el transport públic amb preus socials
Millorar els serveis socials bàsics d'atenció integral

Acta de la trobada

La sessió s’inicia amb la presentació de Marta Truñó sobre la diagnosi elaborada per l’Institut de la Infància de Barcelona, centrant-se especialment en:
 
-          3 de cada 10 infants de Barcelona están en risc de pobresa degut a conficions materials com els baixos salaris i l’elevat cost de l’habitatge.
-          Les famílies amb infants són 4 vegades més pobres.
-          Les condicions materials de la desigulatat són:
o   No poder fer front a despeses sobrevingudes
o   Endarreriments en els pagaments
o   Sobrecost de l’habitatge.
-          Les condicions relacionals de la desigualtat són:
o   11% d’infants sense lleure regular
o   7,5% d’infants que no poden anar a les sortides o colònies escolars
o   El temps compartin en familia està menys condicionay per la renda familiar
-          Pocs suports a les famílies
-          No s’ha d’enfocar només des de la perspectiva de l’emergència social i alimentària
 
Un cop realitzada la diagnosi, es presenta el procés participatiu del PAM i els seus objectius.
A continuació s’inicià una dinàmica de diagnosi col·lectiu de les principals problemàtiques i especialment d’allò que funciona adequadament i que es podria potenciar:
-          Programa de suport a la criança a famílies extenses.
-          Xarxa entre els agents educatius (escoles, centres oberts, associacions, professionals…)
-          Espais de reeducació personals
-          Els centres oberts per infants, però també per adolescents.
 
A partir d’aquí, el taller passa a debatre al voltant de les principals temàtiques i a elaborar les propostes.
 
Un cop finalitzat el taller, s’explica quin serà el procés que seguirà a la fase participativa del PAM.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir