La sessió es va realitzar en un sol grup per treballar el diagnòstic i les propostes sobre 4 blocs: Vianants / Transport públic / Transport privat /Espai públic (mobilitat als carrers).
El primer dubte que va sorgir és que la mobilitat s’hauria de plantejar en l’àmbit de ciutat, i a escala global. Però es recorda que es pot discutir sobre la mobilitat a totes les escales de la ciutat (carrer, barri i ciutat)
Respecte a la situació actual ens trobem que el que genera més discussió és la situació actual de la superilla C2. Segons alguns veïns la idea de generar superilles queda molt bé a nivell teòric, però no funciona en la vida quotidiana dels veïns. Es crea congestió en carrers on no hi havia anteriorment, i per arribar a certs llocs s’hauria de donar moltes voltes.
El següent tema important de discussió vas ser la relació entre els vianants i les bicicletes. Es va dir que per part dels vianants no hi ha cultura de la bicicleta i no es respecten als usuaris , però per part dels vianants, es va criticar l’ús de la bicicleta en als carres amb plataforma única.
Altre tema important va ser el paper dels vianants al carrer. En el cas de la plataforma única, els vianants van pel mig perquè tenen prioritat respecte al cotxe. Però es produeixen situacions tals com que als pares no li agraden deixar sols als nens en aquest tipus de carrer, perquè pot arribar a ser més perillós. Hi ha conflicte entre vianants (avis, fills, pares) i vehicles motoritzats.
“Una idea general durant tota la sessió va ser que el primer són les persones. Aquests haurian de ser el centre de la mobilitat, i a partir d’aquí desenvolupar els projectes. Alguns van dir que s’haurien d’aprofitar els carrers tal com els tenim”
El tema de la contaminació generada pel transport, es va parlar molt poc, únicament pe l’usuari de la bicicleta.
Com a idea general, també es va plantejar la millora del transport públic, demanant metro, més línies de bus i recuperar el bus 22.
A continuació es fa la llista de les propostes segons la seva temàtica i suport.