Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Jornada Ciutat Inclusiva

Abril
04
2016
  • Museu Picasso (entrada per Plaça Jaume Sabartés)
    Carrer de Montcada, 15, 08003 Barcelona, Barcelona, Espanya
  • 18:30 PM - 21:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer de Montcada, 15, 08003 Barcelona, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Aquesta sessió se centrarà en la necessitat de platejar una estratègia per lluitar en favor de la inclusió social davant les desigualtats socials i territorials a Barcelona, definint els eixos i àmbits prioritaris per fer el desplegament d’estratègies territorials. (CANVI D'HORA: EL DEBAT ÉS A LES 17:30)

Fusionar els mapes de recursos amb la geo-localització dels recursos
Garantir l’efectivitat de les polítiques d’ocupació a partir d’un diàleg amb el sector empresarial (creadors d’ocupació)
Creació d’un pla d’inclusió entès com a resposta política al mapa de vulnerabilitat de la ciutat, a les diferents àrees socials que componen la inclusió, a la coordinació entre agents implicats i als recursos existents i necessaris per executar-lo
Contemplar el pla d’inclusió de ciutat com una estratègia a llarg termini que se centri en la reducció de les causes estructurals de les desigualtats, que tingui vocació de permanència i que sigui avaluable
Contemplar al pla d’inclusió l’ anàlisi de necessitats socials i serveis per barris per tal de combatre les desigualtats existents, tant en els àmbits de recursos i serveis generals com en els de pobresa
Pla d’inclusió com a resultat d’un diàleg/treball en xarxa entre els diferents agents que participen de la inclusió social, que garanteixi la seva coresponsabilitat i que representi tots els col•lectius organitzats i no organitzats, i l'ajuntament
Fomentar la relació entre acadèmia i entitats socials amb experiència, creant un nou model de treball en xarxa i coresponsabilitat
Garantir transparència i eines d’avaluació continuades
Revisió de les convocatòries de subvencions per a entitats per tal d’optimitzar-les com element de treball conjunt entre administració i entitats
Simplificar els processos administratius per tal que el procés sigui més fàcil i cost-efectiu, implementant la finestra única en els serveis d’atenció ciutadana
Millorar la connexió entre l’administració amb les iniciatives socials dels barris
Treball conjunt entre els municipis de l’Àrea Metropolitana per respondre a les necessitats dels ciutadans, exigint el compliment dels mapes de serveis bàsics per garantir l'equilibri entre municipis i amb visió de futur (Mapa Metropolità d'inclusió)
Extrapolar les bones pràctiques identificades en un districte/barri a la resta de districtes. Recopilats a través dels tècnics dels barris, les entitats i els observatoris que treballen en matèria social
Generació d’ocupació a partir de l’economia social
Polítiques d’ocupació centrades en revertir els processos d’exclusió en el mercat laboral ordinari a partir de la focalització en col•lectius vulnerables
Potenciar clàusules socials en la contractació pública, vinculant a la vegada la RSC amb el desenvolupament local
Detecció de les necessitats en ocupació per barris per tal d’adequar les polítiques d’ocupació en conseqüència
Facilitar la coordinació entre els agents, dispositius i programes d’ocupació de Barcelona Activa i el teixit social i microeconòmic dels barris
Reconèixer el rol transversal dels diferents àmbits municipals (salut, educació, etc.) en el procés d’ocupació
Compactar els horaris laborals per tal de garantir una major disponibilitat per a activitats de caire social
Creació d’una borsa d’habitatge social accessible per als col•lectius més vulnerables i equilibrat des d’una òptica territorial
Implementació de programes d’habitatge social a nivell metropolità
Garantir que els concursos per a la gestió d’equipaments culturals integrin clàusules socials
Garantir el dret de tothom a la cultura
Promoció del lleure educatiu com a sistema d’inclusió d’infants i joves
Fomentar l’esport com a mesura de relacions interculturals i d’inclusió
Passar d’un enfocament de carència a un enfocament de potencialitat
Garantir la vida digna de les persones
Apoderament de la ciutadania en la defensa dels seus drets, donant veu a les persones com a agents inclusius i no com a agents a incloure
Implantar actuacions per evitar l’escletxa digital
Renovació del concepte i organització de les festes de la ciutat
Sensibilitzar la població a partir de la visibilització de la acció social així com dels col•lectius invisibles
Assegurar l’accés a la formació, tant bàsica com de segona oportunitat de manera territorialment equilibrada
Formació al professorat per tal de facilitar el treball cooperatiu en matèria d’inclusió escolar
Incorporar mecanismes de suport a les escoles que garanteixin la igualtat d’aprenentatge
Aconseguir una escola única i completament inclusiva
Implantació d’iniciatives destinades a combatre la pobresa energètica
Detectar els problemes de salut associats a cada barri en relació a la situació social de cada territori
Actuacions en matèria de serveis socials i sanitaris enfocades a la prevenció
Dotació d’espais de qualitat mediambiental en el lleure que garanteixin la qualitat equitativa de l’entorn de tots els barris
Donar més veu i poder de decisió a les famílies de persones vulnerables a l’hora de gestionar els recursos que es posen a la seva disposició des de l’administració
Facilitar la mobilitat, cooperació i interrelació entre tots els barris
Model d'atenció integral sociosanitària
Reduir la desigualtat educativa en l’accés a l’educació
Rendes municipals infantil i complementària
Pla integral de gestió pública de les escoles bressol municipals
Educació comunitària i treball educatiu en xarxa als barris
Adjudicar 2.000 pisos per a col·lectius en situació de vulnerabilitat i afectats urbanístics
Impulsar la construcció de 4.000 habitatges, majoritàriament en règim de lloguer assequible
Formació i acompanyament per avançar cap a una nova pràctica socioeconòmica
Ampliar el verd, projecte transversal
Cap a una participació inclusiva
Desenvolupar el Comuns Urbans
Impulsar l'acció comunitària al territori
Desplegar l’administració electrònica i l’arxiu electrònic
Programes esportius per a infants i joves en territoris amb risc d’exclusió social
Innovació social, recerca aplicada i coproducció de polítiques públiques
Pla d'inclusió social 2016-2019
Pla contra l'atur i per la qualitat del treball juvenil
Pla de foment a la cultura de proximitat i la descentralització de les activitats culturals
Contractació socioambientalment responsable i transparent
Pla de foment de l'ocupació, que fomenti la proximitat i l'economia plural
Programes esportius per a infants i joves en territoris amb risc d’exclusió social
Enfortir els espais participatius al territori
Promoure l'enfortiment econòmic, democràtic i social de l'associacionisme
Aplicar la llei de mesures urgents per afrontar la pobresa energètica i l'emergència habitacional
Reforçar i estendre el programa salut als barris en els divuit barris en pitjor situació
Nou model d'oficina local d'ocupació
Incrementar el suport a les activitats educatives complementàries i a les necessitats educatives especials a l'aula
Situar l'ocupació al centre de les polítiques municipals
Nou model d'orientació i intermediació laboral
Pla d’educació
Incrementar les actuacions per millorar l'ocupabilitat
Unitat de prevenció de l’exclusió residencial i la pobresa energètica
Pla de públics i d'inclusió social
Millorar els programes dirigits a persones en risc, situació de vulnerabilitat i/o exclusió social

Acta de la trobada

Introducció: La sessió va començar amb una presentació institucional a càrrec de Laia Ortiz (Segona tinent d’alcaldessa) i les ponències de Ismael Blanco (Professor de la UAB) i Josep Villarreal (Director d'Estratègia i Innovació a l'Àrea de Qualitat i Vida, Igualtat i Esports),  Anna Forment consultora d’everis, va presentar la dinàmica del debat.
 
Dinàmica de la sessió: Un cop acabades les presentacions, es va procedir a explicar la dinàmica de la sessió i dividir els participants en grups d’unes 8 persones, assegurant un equilibri entre els diferents actors participants. Els debats grupals van servir per facilitar la participació de tots els assistents que van efectuar propostes concretes sobre els temes/eixos a debatre (Habitatge, Cultura, Economia, Ocupació, Educació/Formació, Serveis Socials i Sanitat, Relacional, Ciutadà Polític). Cada proposta es va escriure en un post-it que a la vegada es va distribuir entre els diferents temes/eixos. D'aquesta manera es va assegurar, d'una banda, diversitat temàtica en les propostes, i d'una altra, la concreció de les idees en iniciatives de millora.
 
Posada un comú: Acabada l'hora i mitja de debat per grups, es van reagrupar els participants per tal de posar en comú les iniciatives sorgides en un mapa mental. Un representant de cada grup va introduir les propostes, podent debatre sobre les mateixes en un debat obert.
 
Durant la posada en comú, es va registrar una alta participació per part dels diferents participants, que van matisar o comentar algunes de les iniciatives sorgides. 

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir