Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Sessió de treball del PAM amb tècnics i tècniques municipals. Educació i coneixement

marzo
02
2016
  • Plaça d'Espanya, 5, 08014 Barcelona, Barcelona, Espanya
  • 12:30 PM - 15:00 PM CET
OpenStreetMap - Plaça d'Espanya, 5, 08014 Barcelona, Barcelona, Espanya
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

La sessió tenia per finalitat contrastar i enriquir la proposta inicial del PAM en l’àmbit de l’educació i el coneixement. Contextualitzar la proposta global del PAM 2016-2019, posant l'accent en què es centra en dos eixos fonamentals: la lluita i combat contra les desigualtats; i la promoció d'una política des de, amb i per a la ciutadania.

Millorar l’oferta de les Escoles d’Educació Especial
Crear xarxa participativa i comunitària, tant a nivell de ciutat com internacional.
Garantir les condicions d’accessibilitat de totes les escoles públiques
Diversificar l’oferta educativa adreçada a la petita infància
Garantir la qualitat de l’atenció educativa en zones en risc d’exclusió educativa
Treball en xarxa entre les escoles i els agents de lleure educatiu
Millorar i impulsar les biblioteques escolars
Garantir que tots els infants puguin disposar dels llibres i el material escolar.
Promoure l’alfabetització
Garantir l'oferta pública d'educació post obligatòria
Dissenyar actuacions per a la transició efectiva dels joves de Formació Professional al món del treball.
Millorar qualitativament els patis escolars
Replantejar el paper dels consells escolars
Exercir el paper que te l’ajuntament al Consorci d'Educació
Pla d’internacionalització de l’educació
Adaptar l’horari escolar a les necessitats físiques i intel•lectuals dels infants.
Fomentar l’educació artística en totes les etapes educatives
Fomentar els valors vinculats a la participació per a una ciutadania activa.

Acta del encuentro

La sessió  tenia per finalitat contrastar i enriquir la proposta inicial del PAM en l’àmbit de l’educació i el coneixement.
En un primer moment de la sessió, el comissionat d'Educació i Universitats, va presentar i contextualitzar la proposta global del PAM 2016-2019, posant l'accent en què es centra en dos eixos fonamentals: la lluita i combat contra les desigualtats; i la promoció d'una política des de, amb i per a la ciutadania. En aquest sentit, va explicar els objectius i les propostes d'actuació que contempla el PAM en relació a l'àmbit de l'educació i el coneixement.
 
Posteriorment, els i les participants dividits en 6 subgrups van elaborar propostes de millora en aquest àmbit.
 
El treball en grups es va articular a partir de dues reflexions:
La primera reflexió convidava a imaginar i projectar com seria l'escenari de futur desitjat en l'àmbit de l'educació i el coneixement a Barcelona l'any 2019. Els i les participants, amb
l'ajuda de diverses imatges inspiradores, van descriure com els agradaria que fos la ciutat ideal en aquest àmbit. Van definir  l'escenari desitjat amb els següents elements:
 
-       Una Barcelona en què l'educació sigui el motor de la ciutat i la clau de la vida.
-       Una ciutat inclusiva, on tothom hagi pujat al tren de l'educació.
-       Una ciutat que acompanyi a tothom i atengui les diversitats.
-       Una ciutat més justa i garanteixi la igualtat d'oportunitats per a tothom.
-       Més tranquil·la i, per tant, més creativa.
-       On l'educació sigui la clau per a obrir portes i cercar alternatives
-       Una ciutat en harmonia i equilibrada, sense diferències segons les zones, sense guetitzacions.
-       Una Barcelona més alegre, càlida i feliç, en què es treballi amb il·lusió.
-       Amb perspectiva de gènere.
-       On es promogui el treball en xarxa i la idea de comunitat.
-       Una ciutat amb inversió pública en educació i amb un rumb clar.
-       Una Barcelona activa i realista, que focalitzi els projectes sent conscient de les dificultats.
-       Una ciutat en què es treballi amb visió de procés i on els projectes arrelin.
 
Tot seguit, i tenint en compte l'escenari desitjat, els i les participants van valorar la proposta del PAM de l'àmbit de l'educació i el coneixement, per valorar si ens acosta o allunya de l'escenari desitjat. Es tractava, doncs, de recollir matisos, concrecions o noves propostes que poguessin millorar la proposta inicial presentada.
 
La sessió es va desenvolupar en un ambient de treball distès i constructiu.
 

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir