A nivell general és majoritària l’opinió dels beneficis del projecte de les Superilles i de la necessitat de repensar el model de ciutat que volem: més per les persones i no tant per els cotxes.
Tot i així, hi ha tres grans temes de debat i afectacions. En primer lloc, el tema de la mobilitat tant interurbana com amb la resta de l’àrea metropolitana o les zones industrialitzades del Vallès. És consensuada la necessitat de donar resposta a la millora d’aquesta àrea de mobilitat. En segon lloc, preocupa que per els carrers que es desplaci el trànsit de la superilla augmenti considerablement el número de cotxes i es tornin carrers encara més sorollosos i transitats. I per últim, de manera general es creu que el concepte de superilla no s’està comunicant bé i no està arribant a les persones, ja que el desconeixement és majoritari encara que segurament molta població veuria positivament el projecte.
Es creu que en el cas del Poblenou és necessari partir de la diagnosis i el procés que es va fer en la primera superilla i a partir d’aleshores pensar la seva extensió cap el mar. D’altra banda es demana una diagnosi de viabilitat que mostri com ha afectat a la circulació el projecte de la Superilla de Poblenou i també que es faci retorn amb dades de la implantació del projecte. Es fa referència al PAM, a l’àrea on s’enquadra el projecte que ha passat a ser Espai Públic i Mobilitat, abans eren 4 eixos (Mobilitat, espai públic, biodiversitat i verd urbà i governança) i finalment el conseller demana una calendarització del procés.