Definir un model d'acció socioeducativa per infància en risc i les seves famílies, mitjançant la determinació i descripció dels serveis, programes i projectes que constitueixen la cartera de serveis socioeducatius per aquesta població, d'acord al model de serveis socioeducatius que la Generalitat ha signat amb la Federació de Municipis i que té pendent d'aprovar i posar en marxa.
El projecte té tres fases i tasques.
Fase 1. Definició del marc conceptual i tècnic de l'Acció Socioeducativa en la infància i la adolescència en risc.
Conceptualització del que són els serveis socioeducatius per infància en risc. Principals característiques.
Definició d’indicadors que determinen que un servei pugui ser considerat servei socioeducatiu per infància en risc .
Fase 2. Proposta tècnica, organitzativa i funcional de cada un dels serveis definits.
Identificació dels serveis susceptibles d’analitzar
Definició d’indicadors que determinin que un servei pugui ser considerat servei socioeducatiu de la cartera de serveis de la Generalitat , pactada amb la Federació de municipis i pendent d’aprovació.
Creació del sistema d’anàlisi, priorització dels indicadors
Fase 3. Mapa actual de serveis.
Recollida d’informació (fitxes i entrevistes) de cada un dels serveis.
Anàlisi de la informació recollida
Elaboració del document final.
Compartir