Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

S'està avaluant aquesta proposta

En l’apartat de la Memòria del document d’aprovació inicial i en relació als aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 

A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència amb ells. Es proposen el següents sistemes:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.

En tots els casos és important indicar que a part de les millores atribuïbles a la jerarquització de vies, cal emfatitzar que els projectes de reurbanització que es redactin en els 4 sistemes, s’hauran d’adequar a l’Índex de Devolució Ecològica de l’Espai Urbà (IDEEU) que estableix un estàndard ambiental mínim per a tots els carrers, pels espais lliures públics i pels patis privats que s’assenyala en l’annex normatiu de l’ordenança ambiental.

 

En relació a l’aparcament, l’MPGM indica que l’estratègia a nivell de ciutat passa per tres fases diferenciades:

- Millora de l’espai públic alliberant les voreres de vehicles. Això es tradueix en traslladar l’aparcament de motos i de bicicletes de la calçada.

- Alliberar la calçada, desplaçant l’oferta d’aparcament cap al subsòl,

- Reducció important de l’índex de motorització (amb un increment dels serveis compartits) de manera que es redueixi la demanda potencial de places d’aparcament per a turisme.

 

Per tant, la petició reclama clarament que s’iniciï aquesta estratègia per alliberar les voreres de Travessera de Dalt. En aquest sentit, la Modificació de PGM també inclou en l’Estudi de la Mobilitat Generada la descripció del procés que l’Ajuntament de Barcelona va impulsar, el maig de 2020. Es tracta del Pla de Motos de Gràcia amb l’objectiu de guanyar espai públic i millorar l’accessibilitat i seguretat dels vianants.  Els càlculs del consistori parlen de 2.000 motocicletes que no estacionen correctament en el districte i estableix set zones d’actuació.  El pla comporta una campanya de sancions, tarifes reduïdes per a motos en pàrquings públics i la pacificació dels carrers de plataforma única on s’eliminen les places senyalitzades que no compleixen amb la normativa d’accessibilitat. Totes aquestes mesures són necessàries i comparteixen els objectius de l’MPGM, però en cap cas es poden desenvolupar directament des de la regulació d’un instrument de planejament general.

En relació al comerç, cal tenir present que els usos es regulen per figures de planejament específiques d’àmbit de districte o de barri. En aquest sentit, cal indicar que recentment s’ha aprovat inicialment amb data 18/02/2021 la Modificació puntual del PE Establiments de Concurrència pública i altres activitats del Districte de Gràcia en l'àmbit de la Travessera de Dalt que cerca dinamitzar la implantació de locals i comerços a l’entorn del eix de la Travessera de Dalt com a àrea de tractament específic (ATE-2.2) per tal de poder establir una regulació que permeti un cert relaxament normatiu per a les noves activitats que n’afavoreixi la implantació.

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la petició concreta d’eliminar les motos de la vorera o eliminar un carril per sentit no és contingut propi d’una Modificació de PGM. La valoració de les propostes i les possibles noves solucions d’urbanització queden emplaçades a valorar-se i desenvolupar-se, si s’escau, mitjançant les actuacions de reurbanització pertinents d’acord amb la qualificació de xarxa viària bàsica que es manté en l’esperit i criteris previstos per l’MPGM.


Actuació Travessera de dalt

Avatar: Arnau Arnau En avaluació

Travessera de dalt s'ha convertit una autopista urbana, on els cotxes i motos generen una contaminació química i sonora molt per sobre dels nivells acceptables per la salut. Molts vehicles, a més circulen a velocitats més elevades de les indicades. A més la vorera s'ha convertit en un parking de motos, per on també hi circulen els motoristes per deixar les motos il·legalment aparcades. El comerç està agonitzant ja que els veïns evitem circular per aquest carrer. A més és un carrer on hi ha una escola i que dóna accés a diverses escoles més, on també hi ha un ambulatori i una escola bressol.

Solució? Treure totes les motos il·legalment aparcades i substituir un carril, per banda, per carril bici. Quedant un carril bus, per banda,que no pugui ser ocupat (evitant els embussos que pateix i que fa que el transport públic sigui tant lent) i un carril de 30km/h, per banda per cotxes.

En definitiva, retornar als veïns i comerços la vida que una mobilitat insostenible ens ha tret.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir