Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

En l’apartat de la Memòria del document d’aprovació inicial que tracta els aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 

A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.

 

Respecte la petició concreta sobre el carrer Milà i Fontanals, i d’acord amb la proposta de subsistemes descrita anteriorment, el document d’aprovació inicial preveu la consideració d’aquest vial com a eix d’activitat, i se li assigna la clau 5e. Seguidament es fa un resum de les principals característiques previstes en l’apartat normatiu del Pla que es poden consultar àmpliament en el document aprovat inicialment:

El sistema d’eixos d’activitat està constituït per la part del sistema viari que s'identifica com a vies urbanes d'especial caràcter cívic com a suport d'activitats i de relacions ciutadanes, de preferent significació per a vianants i de regulació especial del trànsit restringit de vehicles i aparcaments. Sobre aquest eixos d’activitat l’MPGM, tal i com expressa la proposta presentada, n’estableix el foment i la presència d’activitats diverses en les plantes baixes que inclourien els usos del comerç, els usos terciaris així com els serveis de diferents naturalesa i similars que garanteixen una dinàmica d’activitat intensa i complexa dins de l’àmbit de l’MPGM. S’identifica en els plànols d’ordenació d’aquesta MPGM amb la clau 5e.

La seva funcionalitat principal serà garantir el suport necessari a l’activitat econòmica i l’accés als diferents immobles.

Els projectes d’urbanització que es redactin en el sistema d’eixos d’activitat, s'executaran preferentment amb secció única (sense desnivell entre la vorera i la calçada central) i d’acord amb els criteris ambientals que s’adjunten en aquesta MPGM Gràcia.

Respecte la regulació dels usos en aquest sistema d’eixos d’activitat, i en coherència amb l’aposta per una mobilitat racional i sostenible que es planteja en aquesta MPGM, s’estarà al següent:

  • Els modes de mobilitat admesos en aquest mateix sistema restaran restringits preferentment i substancialment als diferents modes de mobilitat saludable: a peu i en bicicleta. Els modes de vehicles de motor restaran restringits als sistemes de transport públic, així com els vehicles de serveis i proveïment necessaris per garantir un correcte funcionament del sistema urbà i dels vehicles dels veïns i residents dins de l’àmbit de l’MPGM Gràcia.

  • L’ús dominant en les plantes baixes d’aquests carrers seran els vinculats a l’activitat econòmica i als serveis en general, amb les excepcions que s’especifiquen en aquest mateix article. No s’admet l’ús d’habitatge en les plantes baixes d’aquests carrers, en cap de les seves modalitats, excepte en els casos que la protecció patrimonial, individual o de conjunt, ho dispensi en les fitxes respectives del Catàleg, per tal de mantenir la seva configuració tipològica

De la lectura de les característiques d’aquesta tipologia de vial s’extreu que coincideixen en bona part amb la petició descrita per la proposta presentada.

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la proposta s’inclou en l’MPGM tot i que la proposta concreta d’urbanització i la restricció de trànsit no es pot preveure en el marc de l'MPGM i hagi de ser avaluada a partir d’un estudi.


Pacificació Milà i Fontanals

Avatar: Ma.José Ruiz Ma.José Ruiz Acceptada

Em dic Ma.José Ruiz LLach. Sóc una veïna del carrer Milà i Fontanals 82.

La meva proposta pel MPGM de Gràcia és reduir la mobilitat de vehicles de motor pel carrer Milà i Fontanals.

Els motius són els següents:

  1. El carrer Milà i Fontanals és una artèria d'entrada de vehicles en sentit ascendent des de l'Eixample fins a la Vila, però el carrer és estret, amb poca vorera i amb edificis de més de 2 plantes.

  2. Aquesta circulació ascendent pot ser substituïda pel Passeig de Sant Joan i el C/Escorial i Gran de Gràcia i en sentit descendent per Torrent de l¡Olla i Torrent de les Flors.

  3. En el carrer Milà i Fontanals es troba el centre educatiu ACIDH, a la cantonada amb el C/Siracusa. Els accessos a peu fins aquest centre educatiu són totalment deficitaris, amb voreres estretes, molta circulació i molta acumulació de nois i noies a les voreres a les hores d'entrada i sortida.

  4. Els veïns patim la contaminació i el soroll diària .

  5. Pensant en futur, amb la remodelació del Mercat de l'Abaceria, seria interessant preveure una àrea comercial, de petit comerç als voltants del mercat. El carrer Milà i Fontanals podria ser una de les artèries d'aquesta zona de petit comerç, més amable al vianant.


Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir