Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

S'està avaluant aquesta proposta

En l’apartat de la Memòria del document d’aprovació inicial i en relació als aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

-Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 

A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.

 

En el cas concret del carrer Mare de Déu de La Salut (i tots els carrers de l’entorn del barri de La Salut que implica a 8 de les 10 peticions presentades), cal dir que passa de situar-se dins la xarxa viària bàsica a definir-se com a carrer residencial, clau 5r. Aquest ajust té unes derivades importants donat que aquest vial queda regulat a la normativa del document d’aprovació inicial com a vies urbanes d’especial caràcter residencial amb una presència preferent per l’habitatge en les plantes baixes i es regula de manera particular establint les mesures necessàries que garanteixin una correcta convivència entre usos d’habitatges i altres usos diferents a aquest ús residencial. A nivell d’urbanització també es preveuen unes exigències importants en relació a criteris ambientals segons es recull a l’Ordenança ambiental que acompanya la normativa del Pla.

D’altra banda, l’MPGM també preveu entre els seus objectius la creació d’un sistema ambiental de Gràcia que prevegi la millora de les condicions actuals i compensi les mancances, especialment d’espais lliures existent en l’àmbit. Alhora ha de permetre la millora del parc edificat tant públic com privat, i incidir sobre la mobilitat per alliberar el màxim possible l’espai públic.

Sobre aquest marc de treball s’indica que la Modificació opta per desenvolupar l’estratègia de màxim potencial de tots els espais. Es descriu que aquesta proposta comporta una estratègia radicalment diferent per la ciutat, on no només es reconeixen uns espais de major valor, sinó que es demana a tots els espais que aportin allò que poden, el seu màxim potencial. En aquest sentit, el document d’MPGM treballa tant en la nova regulació dels espais de carrers, espais lliures i equipaments com en la regulació dels espais lliures privats.

La Modificació opta per desenvolupar l’estratègia citada de màxim potencial de tots els espais. A partir d’aquí, d’una banda, es fa un desenvolupament metodològic per tal que aquesta estratègia de ciutat en termes de sostenibilitat continua sigui aplicable des del planejament desenvolupant-se l’índex de devolució ecològica de l’espai urbà (IDEEU). De l’altra, es concreta la proposta amb un conjunt de mesures transposades a la normativa de la modificació, mitjançant la incorporació d’un Annex que preveu una Ordenança Ambiental.

Un cop fet aquest breu resum sobre les principals propostes que l’MPGM preveu per a la millora ambiental i de la mobilitat tant en el cas de la Salut com en la resta de l’àmbit en relació a la implantació del sistema ambiental, cal concloure que, en relació a la totalitat de les 10 peticions, es trasllada als interessats que la proposta de planejament no pot incidir de forma directa en solucions d’urbanització concretes, donat que aquestes s’emmarquen en actuacions posteriors a la tramitació del planejament general i que per tant, la seva valoració i implantació, si s’escau, recau bàsicament en el desenvolupament de projectes d’urbanització.

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la proposta es coherent amb els objectius de l’MGPM però depassa l’abast d’un document de planejament general.


Protecció entorns escolars La Salut

Avatar: Carlos Flores Carlos Flores En avaluació

10 actuacions concretes pacificarien l'entorn escolar i PROTEGIRIEN als nens del barri

1.- M.Deu Salut entre Larrard i Lliri exclusiu vianants Kostka i CUAP

2.- M.Deu de la Salut entre Escorial i Larrard,exclusiu vianants i accés c.sanitaris

3.- Larrard entre Sant Cugat i M.Deu Salut eliminar aparcament i eixamplar vorera Kostka

4.- Escorial entre M.DeuSalut i San Cugat eliminar aparcament i eixamplar vorera Virolai Petit

5.- Antequera entre Riera Can Toda I S.Josep Cottolengo eliminar aparcament i eixamplar vorera Kostka

6.- Riera can Toda entre Antequera i Av Pompeu Fabra eliminar aparcament i eixamplar vorera. Zona verda i d'estada al darrer tram dels 2 carrers

7.- Av S.Josep de la Muntanya només 1 carril pujada i eixamplar vorera Turó del Cargol

8.- M.Deu del Coll entre Maignon i Travessera de Dalt deixar 1 carril i eixamplar vorera Rius i Taulet

9.- Sant Salvador entre La granja i Verdi eliminar aparcament i eixamplar vorera La Salle Gràcia

10.- PROHIBICIO de motos en vorera a escoles

Detall i justificacio de les propostes
Descarregar fitxer

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir