Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

En l’apartat de la Memòria del document d’aprovació inicial i en relació als aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 

A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.

 

En aquest sentit, les propostes de l’MPGM van encaminades a preveure mesures d’acord amb la progressiva reducció de vehicles i acotar els espais d’aparcament en tots els carrers residencials. Una altra mesura que va en aquesta línia també és la proposta de reducció del moviment de vehicles de distribució de mercaderies per l’interior de la vila de Gràcia.

D’altra banda, l’MPGM també preveu entre els seus objectius la creació d’un sistema ambiental de Gràcia que prevegi la millora de les condicions actuals i compensi les mancances, especialment d’espais lliures existent en l’àmbit. Alhora ha de permetre la millora del parc edificat tant públic com privat, i incidir sobre la mobilitat per alliberar el màxim possible l’espai públic.

Sobre aquest marc de treball s’indica que la Modificació opta per desenvolupar l’estratègia de màxim potencial de tots els espais. Es descriu que aquesta proposta comporta una estratègia radicalment diferent per la ciutat, on no només es reconeixen uns espais de major valor, sinó que es demana a tots els espais que aportin allò que poden, el seu màxim potencial. En aquest sentit, el document d’MPGM treballa tant en la nova regulació dels espais de carrers, espais lliures i equipaments com en la regulació dels espais lliures privats. A aquest efectes la normativa del Pla, preveu una regulació concreta per els espais lliures dels interiors d’illa de l’àmbit de l’MPGM.

La Modificació opta per desenvolupar l’estratègia citada de màxim potencial de tots els espais. A partir d’aquí, d’una banda, es fa un desenvolupament metodològic per tal que aquesta estratègia de ciutat en termes de sostenibilitat continua sigui aplicable des del planejament desenvolupant-se l’índex de devolució ecològica de l’espai urbà (IDEEU) que estableix un estàndard ambiental mínim per a tots els carrers, pels espais lliures públics i pels patis privats. De l’altra, es concreta la proposta amb un conjunt de mesures transposades a la normativa de la modificació, mitjançant la incorporació d’un Annex que preveu una Ordenança Ambiental.

En relació al carrer Gran de Gràcia, aquest vial passa a formar part de la xarxa de connexió local, clau 5c. La normativa del document d’aprovació inicial indica que aquest sistema constitueix el conjunt de vials que serveix de principal connexió interna dins de l’àmbit de la modificació amb prioritat de pas del transport públic i també de la resta de modes de la mobilitat sostenible. En relació als projectes de reurbanització, la normativa indica que els projectes s’adequaran a l’Índex de Devolució Ecològica de l’Espai Urbà (IDEEU)descrit i que s’assenyala en l’annex normatiu de l’ordenança ambiental.

Finalment dir, que totes les mesures proposades en relació a la mobilitat sostenible i el sistema ambiental que en aquesta resposta s’ha intentat resumir breument, cerquen fomentar una millora ambiental que haurà de tenir repercussió en  la contaminació acústica i la pol·lució que pateix aquest entorn.

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la petició es coherent amb els objectius de l’MPGM. La valoració de les propostes sobre aquest carrer queden emplaçades a valorar-se i desenvolupar-se, si s’escau, mitjançant actuacions d’acord amb la qualificació de xarxa de connexió local.


Pacificació i més verd a Gran de Gràcia

Avatar: Francesca Francesca Acceptada

El carrer Gran de Gràcia acull més transit del que les dimensions del carrer pot acollir. La contaminació acústica i de polució triplica els màxims permesos per les autoritats europees. Necessitem un carrer més habitable on crear sinèrgies ciutadanes i comercials. Un espai on tots els Graciencs, barcelonins i visitants ens sentim segurs en tots els sentits. Recuperar la idiosincràsia de la Vila de Gracia fomentant el teixit veïnal

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir