Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

En l’apartat de la Memòria del document d’aprovació inicial i en relació als aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 

A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.


En el cas concret del carrer Mare de Déu de La Salut, cal dir que el carrer passa de situar-se dins la xarxa viària bàsica a definir-se com a carrer residencial, clau 5r. Aquest ajust té unes derivades importants donat que aquest queda regulat a la normativa del document d’aprovació inicial com a vies urbanes d’especial caràcter residencial amb una presència preferent per l’habitatge en les plantes baixes i es regula de manera particular establint les mesures necessàries que garanteixin una correcta convivència entre usos d’habitatges i altres usos diferents a aquest ús residencial. A nivell d’urbanització també es preveuen unes exigències importants en relació a criteris ambientals segons es recull a l’Ordenança ambiental que acompanya la normativa del Pla.

En relació a les peticions, la proposta preveu descartar la connexió Sanllehy – Maignon tal com estava prevista al PGM. El document d’aprovació inicial preveu que la connexió no executada entre Avinguda Santuari Sant Josep de la Muntanya i Maignon es faci a partir d’un nou traçat de caràcter cívic que es disposa sobre uns camins ja existents de manera que no s’afecti la part més central dels Jardins de Menéndez y Pelayo, per, tal com descriu la petició, evitar el cost ambiental que aquesta actuació suposaria. En relació al següent argument descrit en la petició que parla de fer el carrer més ample per encabir 2 carrils de circulació, aquest també queda descartat, ja que es considera totalment innecessària l’ampliació de pas de vehicle prevista al PGM, però en canvi sí es manté l’ampliació de la secció d’aquest carrer per aconseguir que esdevingui un espai de connexió peatonal que permeti la creació d’un eix cívic que connecti l’important nombre d’equipaments que existeixen en aquest entorn. En aquest sentit, i a través de l’aplicació de la nova ordenança ambiental i de l’Índex de devolució ecològica de l’espai urbà 8(IDEEU) que estableix un estàndard ambiental mínim per a tots els carrers, pels espais lliures públics i pels patis privats es preveu corregir la situació que es descriu finalment en relació a l’ús actual del queixal existent davant les Residències entre Escorial i Larrard

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la proposta s’inclou en el contingut del document d’aprovació inicial de l’MPGM.


Repensar el carrer Mare de Deu de la Salut

El carrer Mare de Deu de la Salut que és considerat xarxa viaria primària al PGM1976 i via d’ordenació centralitzada al Pla de Mobilitat Urbana sostenible de Barcelona 2013-2018, necessita ser repensat per diferents motius:

1-     El recorregut inicialment previst des de Sanllehy fins Maignon sembla ara inviable atesa la funció de Maignon

2-     El cost “ambiental” d’obrir pas pel santuari de Sant Josep de la Muntanya sembla no tenir sentit que es faci per a la circulació de vehicles. Altre cosa es si es fa únicament pel pas de vianants

3-     Segon s PGM 76 el carrer a de ser més ample però no sembla raonable pensar en encabir-hi a 2 carrils de circulació. per la qual cosa , de mantenir-se les afectacions actuals haurien de ser-ho per ampliar voreres però no vials

4-     Cal corregir per coherència amb el que es fa arreu de la ciutat, l’ús que s’ha donat actualment a part del queixal existent al davant de les residències entre Escorial i Larrad com aparcament “en vorera” de motocicletes i contenidors .


Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir