Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

S'està avaluant aquesta proposta

En l’apartat del document d’aprovació inicial que tracta els aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:

- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.

- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.

- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.

 A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)

- Xarxa de connectors locals

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.

 

En aquest sentit, el document també indica que s’estudiaran mesures que dissuadeixin l’ús del vehicle privat, seguint l’experiència duta a terme a Londres amb la delimitació de les àrees “free car development”. La Memòria en aquest punt indica que en un barri amb un sòl públic tant escàs, els vehicles privats no tenen cabuda en l’espai públic.

Tot el descrit fins ara, és un breu resum de la nova concepció de Mobilitat dins l’àmbit de la Modificació. Aquesta planteja una proposta racional i sostenible d’acord amb la concepció actual de Mobilitat. En tot cas, la petició concreta d’incorporar un conjunt d’indicacions per fer més sostenible el tràfic no és un aspecte que pugui formar part de les determinacions d’una figura de planejament.

Per tot allò expressat anteriorment, es conclou que la petició és coherent amb els objectius de l’MPGM però la proposta concreta depassa el contingut propi de l’MPGM.


Mobilitat sostenible al tram en superfície de Travessera de Dalt entre Alegre de Dalt i Escorial. Banda muntanya.

En l’àmbit del pla MPGM de Gràcia hi ha un tram de Travessera de Dalt on coincideix un tram soterrat i un tram en superfície. El tram en superfície banda muntanya entre Alegre de Dalt i Escorial és un exemple de mobilitat poc planificada . Aquest punt recull tràfic provinent principalment de Mare de Déu de Montserrat ( fora de l’àmbit de la MPGM) i de Pau Alsina (aquest dins de l’àmbit de la MPGM)

Mare de Déu de Montserrat s'inicia al Passeig Maragall amb un carril bus i 1 o 2 vials de circulació segons els trams en sentit Lesseps i finalitza en un coll d’ampolla d'un sol carril a Alegre de Dalt on els embussos son recurrents. Coincideix també en l’espai amb una zona de jocs infantil ( plaça Elisa Antonella) que en pateix la influència

En tot el recorregut de Mare de Déu de Montserrat l’única indicació de camí alternatiu per evitar aquest coll d’ampolla final del tram en superfície de Travessera de Dalt entre Alegre de Dalt i Escorial és cap a Mare de Déu de la Salut a la Plaça Sanllehy ( fora de l’àmbit de la MPGM per pocs metres). Però no es desvia ( amb indicacions de direcció a Lesseps) tràfic cap a la Ronda Guinardó ni cap a Travessera de Dalt enlloc més , ni a Passeig Maragall ni a la cruïlla de MDM amb el carrer Cartagena.

Incorporar aquestes indicacions ajudaria a fer més sostenible el tràfic en el tram  que assenyalem.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir