En l’apartat del document d’aprovació inicial que tracta els aspectes de la nova proposta de Mobilitat s’indica que la Modificació de PGM proposa una mobilitat racional i sostenible recolzada en les següents tres premisses:
- Partir del Pla de Mobilitat urbana de Barcelona com a base de l’ordenació de la mobilitat a Gràcia.
- Tenir en compte l’experiència de la superilla de Gràcia i de la proposta de la nova superilla del Camp d’en Grassot (fora de l’àmbit de l’MPGM) per anar estenent-la a la totalitat dels barris de Gràcia.
- Apostar clarament per la mobilitat activa i saludable amb el trípode: a peu, en bici i en transport públic.
A partir d’aquí es proposa diferenciar quatre subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència:
- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles)
- Xarxa de connectors locals
- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i
- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric.
En aquest sentit, el document també indica que s’estudiaran mesures que dissuadeixin l’ús del vehicle privat, seguint l’experiència duta a terme a Londres amb la delimitació de les àrees “free car development”. La Memòria en aquest punt indica que en un barri amb un sòl públic tant escàs, els vehicles privats no tenen cabuda en l’espai públic.
Tot el descrit fins ara, és un breu resum de la nova concepció de Mobilitat dins l’àmbit de la Modificació. Aquesta planteja una proposta racional i sostenible d’acord amb la concepció actual de Mobilitat. En tot cas, la petició concreta d’incorporar un conjunt d’indicacions per fer més sostenible el tràfic no és un aspecte que pugui formar part de les determinacions d’una figura de planejament.
Per tot allò expressat anteriorment, es conclou que la petició és coherent amb els objectius de l’MPGM però la proposta concreta depassa el contingut propi de l’MPGM.
Compartir