L’Estudi d’avaluació de la Mobilitat Generada de l’MPGM per a la millora urbanística i ambiental dels barris de Gràcia, indica que el document promou un model de mobilitat on el transport públic/bicicleta/a peu són els protagonistes. En aquest sentit, indica que cal assegurar que qualsevol carrer de Gràcia és apte per a la bicicleta i que aquestes es poden “emmagatzemar” en l’espai públic sense generar conflictes de convivència amb el vianant.
L’Estudi continua dient que, malgrat que en l’àmbit de l’MPGM la infraestructura específica de carril bici és reduïda, el conjunt de la xarxa viària es considera ciclable atès que es localitza en un àmbit de trànsit pacificat.
Tot i així, l’EAMG proposa identificar uns eixos principals per a la bicicleta, que tot i ser compartits amb altres vehicles, permetin creuar l’àmbit de l’MPGM de la manera més directa possible, tenint en compte també sempre que sigui possible la connexió amb la xarxa de bicicleta fora de l’àmbit. En aquests eixos, indica l’estudi, que la senyalització resulta un element molt important per tal de visibilitzar la prioritat de la bicicleta.
A partir d’aquí, amb els criteris descrits anteriorment, l’MPGM proposa 7 eixos en sentit vertical i 8 en sentit horitzontal. Aquests eixos es preveuen en continuïtat amb els previstos fora de l’àmbit. Entre aquest, i en relació a l’àmbit citat a la petició, l’MPGM assenyala el traçat que discorre des de Vallcarca fins a Lesseps com un àmbit previst fora de l’àmbit al que es preveu donar continuïtat a través de la previsió de l’eix vertical Gran de Gràcia dins l’àmbit.
En relació a la solució concreta, respecte a la proposta d’ampliació, cal dir que la urbanització i dimensions concretes dels carril bici és un aspecte de detall que en cap cas es pot determinar en el marc d’un planejament general. En aquest sentit, fora dels objectius generals en relació a la xarxa de bicicleta que proposa un conjunt de millores respecte la xarxa existent entre les quals algunes s’han resumit breument en aquesta resposta, cal indicar que caldrà que la petició es valori i es desenvolupi, si s’escau, mitjançant un projecte d’urbanització que haurà d’analitzar prèviament quina és la millor solució donada la secció existent perquè la solució prevista permeti la millor cohabitació dels diferents modes de transport que hi transcorren d’acord amb les línies de proposta establertes per l’MPGM.
Per tot allò expressat anteriorment, es conclou que la petició es coherent amb els objectius generals de la proposta, però depassa el marc de treball de l’MPGM
Compartir