Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

S'està avaluant aquesta proposta

L’MPGM proposa diferenciar un conjunt de subsistemes dins de l’espai viari i regular els usos i la urbanització en coherència amb aquesta nova estructura que es preveu desenvolupar dins d’una idea de millora ambiental. La proposta preveu entendre tot el conjunt d’espais lliures com elements que conformen el un nou sistema ambiental de Gràcia. En aquest sentit, i en relació amb la xarxa viaria l’MPGM preveu establir el següents subsistemes viaris:

- Xarxa viària bàsica o carrers principals (els que conformen les superilles);

- Xarxa de connectors locals;

- Eixos d’activitat (on actualment es concentra l’activitat econòmica en planta baixa); i

- Carrers residencials (on s’admet l’habitatge en planta baixa però limitat a l’ús d’habitatge protegit genèric);

 

En el mateix sentit, l’MPGM també indica que s’hauran de desenvolupar mesures que dissuadeixin l’ús del vehicle privat, seguint l’experiència duta a terme a Londres amb la delimitació de les àrees “free car development”. En un barri amb un sòl públic tant escàs, els vehicles privats no tenen cabuda en l’espai públic. 

D’acord amb els subsistemes viaris descrits, la proposta preveu que un gran nombre de carrers de l’àmbit passin a formar part del sistema de carrers residencials.  L’apartat normatiu indica que el sistema de carrers residencials (clau 5r) està constituït per la part del sistema viari que s’identifica com a vies urbanes d’especial caràcter residencial amb una presència preferent per l’habitatge en plantes baixes i que aquesta MPGM regula de manera particular establint les mesures necessàries que garanteixin una correcta convivència entre usos d’habitatge i els altres usos diferents a aquest ús residencial.  Els projectes d’urbanització que es redactin en el sistema de carrers residencials, s’executaran preferentment amb secció única i d’acord amb els criteris ambientals que s’adjunten en aquesta Modificació.

Respecte l’aparcament s’indica que els carrers residencials hauran d’estar lliures d’aparcament a curt termini, dins del primer sexenni de desenvolupament de l’MPGM.

Finalment, en relació als projectes de reurbanització que es redactin en els carrers del sistema de carrers residencials, s’adequaran a l’Índex de Devolució Ecològica de l’Espai Urbà (IDEEU) que s’assenyala en l’annex normatiu de l’Ordenança ambiental. En aquest sentit, les possibles noves solucions d’urbanització quedaran emplaçades a valorar-se i desenvolupar-se, si s’escau, mitjançant les actuacions de reurbanització pertinents d’acord amb l’esperit i criteris previstos per l’MPGM

Per tot allò descrit anteriorment, es conclou que la proposta respecte l’aparcament al carrer és coherent amb els objectius de l’MPGM tot i que la petició concreta respecte les pilones i la de reurbanització dels vials no és contingut propi d’una Modificació de PGM.


Eliminar pilones (i generalitzar els carrers de plataforma unica)

Avatar: Xavier Sisternas Xavier Sisternas En avaluació

Els carrers de Gràcia estan plens de pilones, que molesten als vianants, dificulten el pas dels cotxets de nens o dels carros d'anar a la compra; t'obliguen a anar en fila índia, en comptes d'anar xerrant amb qui tens al costat.

L'idea inicial era protegir els vianants i evitar que els cotxes aparquin a la vorera. Avui, ningú s'atreviria a aparcar sobre la vorera al centre de Gracia. Als carrers de plataforma única i, en certa mesura, a les zones 30, els cotxes han de donar prioritat als vianants. Si cal obligar als cotxes a reduir la velocitat es millor enrajolar o posar obstacles a la calçada.

Treure les pilones es el primer pas per recuperar els carrers per als vianants! I, per defecte, si no hi ha raó que ho justifiqui, tots els carrer estrets i zones 30 han de ser de plataforma única.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir