Aquesta proposta és acceptada amb els següents matisos:
Aquesta mesura està alineada amb diferents treballs que es realitzen des de l’Ajuntament.
Concretament, s’està treballant en l’ambientalització de les festes i esdeveniments públics en el marc de l’Estratègia Residu Zero, com una línia de treball. A més, existeix una Instrucció de l’Ajuntament (aprovada per Decret d’Alcaldia), que obliga a una correcta gestió dels residus en l’organització d’esdeveniments per part de l’administració municipal. S’està treballant en la incorporació d’aquests criteris ambientals en esdeveniments en què la organització no és municipal.
Així mateix l’Ordenança del Medi Ambient de Barcelona (títol 6) regula les obligacions i condicions en que s’han de gestionar els residus municipals generats a la ciutat de Barcelona (domiciliaris, comercials i industrials assimilables a municipals), i també en el seu capítol 10 estableix un règim sancionador específic.
Per últim indicar que l’Ajuntament de Barcelona ha desplegat un servei de recollida dirigit a regular i ordenar la gestió dels residus comercials. I destacar que l’Ajuntament posa a disposició de les activitats comercials un telèfon d’atenció gratuït, formacions personalitzades per tal de resoldre dubtes que se’ls puguin plantejar a l’hora de gestionar els seus residus i assessoraments personalitzats a través del programa Barcelona Comerç+Sostenible.
Inclosa a la línia d’acció 12.
Compartir