Objectius de l’activitat:
Recollir propostes per a incorporar en el Pla d’acció del Pou de la Figuera en clau de millora de la convivència.
Explicar i completar les propostes recollides fins ara en la resta d’espais de participació.
Debatre i aprofundir en els temes clau de cada àmbit de treball.
Com millorem l’espai físic?
Quines activitats i usos li podem donar a l’espai?
Com es pot millorar la formació i ocupació dels joves del barri?
Descripció de la sessió
La sessió es va plantejar com un espai de recollida de propostes entre el col·lectiu de joves del barri, especialment els que es troben a la plaça. La trobada es va estructurar en dues tandes de participació degut a les limitacions d’aforament imposades. Així doncs, es va fer un primer torn de 17 a 18.15 i un segon torn de 18.30 a 19.45 hores. Durant el primer torn es va convocar a joves que venien convidats per diferents serveis (Palau Alòs, CRAE, Fundació Adsis, etc.). Pel segon torn de participació, volíem aprofitar la presència directa en el Pou de la Figuera per a implicar als joves de la plaça en la sessió, fent una convocatòria “directa”, amb la col·laboració de les educadores de carrer, mentres es realitzava el primer torn de la dinàmica.
Aquest segon torn no es va poder realitzar, tot i l'interès en participar dels joves de la plaça, degut a una intervenció dels Mossos d’Esquadra, que es van emportar als joves per identificar-los en un espai apartat. Volem destacar la situació de desconfiança i deslegitimització que tenen aquestes accions quan es planteja un treball comunitari (com per exemple aquest procés participatiu) i de mediació, com el que està duent a terme l’equip d’educadors de carrer.
Estructura de la sessió
Benvinguda i recepció de les persones participants (15’).
Presentació del marc del Pla d’acció i de la sessió (5’).
Espai de participació en tres moments;
Presentació dels participants i mapeig dels llocs més representatius del barri (5’).
Explorar la plaça de forma individual per després compartir les impressions viscudes en aquest espai d'anàlisi i reflexió (20’).
Aprofundir i recollir propostes de millora entorn als temes claus (25’).