De la mà del programa municipal 'Protegim les escoles', l’objectiu d’aquesta acció és accelerar la transformació de l’entorn escolar de l’Escola Artur Martorell de Can Baró, per tal de facilitar una mobilitat segura i sostenible a la seva comunitat educativa i així generar nous espais de relació comunitària.
En el marc d'aquesta intervenció es proposa un procés de participació que serveixi d'anàlisi diagnòstic que ajudi a definir el caràcter i l'abast de la intervenció. Els principals objectius del procés són:
Elaborar una diagnosi sobre la situació actual dels entorns de la Plaça Can Baró tant a nivell dels seus usos (mirada social i comunitària) com del seu estat físic (estat de conservació, situació actual a nivell arquitectònic...).
Identificar un possible àmbit (o àmbits) d’intervenció.
Determinar sobre quins elements (accessibilitat, pavimentació, enllumenat, elements de joc, mobiliari urbà, arbrat...) de l’espai cal incidir en el procés de remodelació.
Detectar quins usos s’hi poden incorporar de nou o bé sobre quins dels que s’hi efectuen cal intervenir per potenciar noves dinàmiques comunitàries.
El procés participatiu consisteix en dues sessions de diagnosi obertes mitjançant un taller de mapatge de la vida quotidiana i una marxa exploratòria. A més d’aquestes es faran una serie d’activitats educatives a l’Escola Artur Martorell i entrevistes en profunditat amb agents experts del barri per recollir una sèrie de propostes d’acció i definir els objectius i estratègies que guiïn una posterior transformació de la plaça en quant al seu ús i funcions.
Tot això es complementarà amb una diagnosi tècnica. Finalment es realitzarà una sessió de discussió per definir i prioritzar els objectius i estratègies d’intervenció.
Compartir