Després de l’acollida inicial, s’ha obert un espai informatiu sobre el procés general dels Pressupostos Participatius de Barcelona, les seves característiques i els requisits per participar-hi. En aquest moment, s’han clarificat bé les fases del procés i s’han resolt dubtes sobre la forma i les opcions de votació de les propostes finals.
Durant l’explicació s’han mostrat molts exemples, tant de projectes de millora de l’espai públic com d’equipaments. Tot seguit, s’ha preguntat si hi havia alguna persona interessada en proposar millores per a l’espai públic, però les 46 persones presents han expressat la seva voluntat de treballar en una única proposta col·lectiva per a la millora de l’equipament educatiu on es troba l’Escola d’Adults Rius i Taulet.
Per això, des de dinamització, s’han presentat els resultats d’una enquesta interna impulsada per la direcció del centre en les setmanes precedents, en la qual han participat 79 persones, recollint els desitjos de l’alumnat.
Sobre la base d’aquests resultats, s’ha treballat en dos grups: el primer centrat en l’interior de l’edifici, i el segon en l’exterior i el pati.
En la posada en comú, s’han compartit els resultats de cada grup. En general, hi ha hagut consens, excepte en algunes propostes on hi ha desacords:
Gimnàs a l’aula 12: Algunes persones no el consideren prioritari, mentre que altres opinen que l’aula 12 s’usa actualment com un espai privat per fer tutories i hauria de mantenir aquesta funció.
Cafeteria: Des de direcció es recorda que anteriorment hi havia una màquina de cafè, que es va retirar per manca d’ús freqüent. Es debat la possibilitat de tenir una cafeteria amb ús comunitari, i es planteja que si s’adeqüés l’espai del vestíbul i el pati per potenciar-los com a espais de trobada, una cafeteria podria ser molt beneficiosa. No s’arriba a un consens clar.
Una vegada compartides les conclusions i propostes de cada grup en plenària, s’ha treballat en una pluja d’idees per decidir el possible títol de la proposta.
Finalment, s’ha valorat la necessitat de compartir la proposta final amb les classes i pensar conjuntament el títol a partir de la llista generada.
La sessió s’ha tancat agraint la participació de tothom.