Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

Tot i que aquesta proposta va obtenir prou suports en la fase de priorització no passa la fase de decisió, perquè en la valoració tècnica s’ha considerat no viable pel següent motiu: Cal tenir en compte que l’Ajuntament ha d’observar els principis de publicitat, concurrència i igualtat en la contractació, sense perjudici de l’exigència de nivells de solvència econòmica i tècnica o professional que siguin necessaris per al desenvolupament correcte dels contractes. Així, per exemple, no és possible introduir mesures que puguin constituir una discriminació en l’accés a la contractació basada en la forma jurídica de l’empresa o en la manca d’una finalitat lucrativa. Quant al subministrament energètic, s’han incorporat clàusules de lluita contra la pobresa energètica i ambientals per a la responsabilització de les empreses en el context de la Llei 24/2015. En la data d’aquest escrit està disponible tota la informació relativa a l’Acord Marc per a la contractació del subministrament d'energia elèctrica de l'Ajuntament de Barcelona i altres organismes associats i l'atenció i la reducció de la pobresa energètica (https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/notice.pscp?idDoc=20986962&reqCode=viewCn&), a la Plataforma de Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya. Finalment, s’ha de tenir en compte que està previst, per al 2019, l’entrada en funcionament de la comercialitzadora d’energia municipal, la qual haurà de “gestionar de manera integrada la generació d’energia elèctrica de fonts renovables (tant públiques com privades) i la comercialització dels excedents i dels consums, si escau, a les llars de la ciutat i als ens municipals, vinculant generació energètica renovable i local i consum”. En podeu consultar la nota de premsa a: http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/2017/01/17/barcelona-estableix-clausules-de-lluita-contra-la-pobresa-energetica-i-ambientals-en-la-contractacio-del-subministrament-electric/?hilite=comercialitzadora+energia. En definitiva, es pot considerar que la proposta efectuada s’assoleix a través de la creació de l'operador municipal d’energia. Quant a la telefonia i internet, la contractació s’ha de subjectar, com s’ha expressat a l’inici, a la normativa de contractació del sector públic, sense perjudici de la incorporació de clàusules que puguin contribuir a la responsabilització, tal com ha passat en matèria d’energia. Aquestes clàusules han de respectar el dret de la competència.

Consum responsable en els equipaments públics

Avatar: User 24760 User 24760 Acceptada
Proposem que en els equipaments públics es contractin els serveis d'electricitat, de telefonia i internet a través de cooperatives de consum responsable. Hi ha diverses alternatives a les empreses a les quals es contracten aquests serveis actualment, i es donaria un impuls i reconeixement importants a l'Economia cooperativa, social i solidària.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir