1. La documentació escrita, gràfica i audiovisual, l’atenció personal i els mitjans de comunicació, incloent-hi els digitals i els comptes de les xarxes socials, elaborats per l’Ajuntament de Barcelona o subcontractades a tercers, han d’emprar un llenguatge inclusiu i un ús no sexista d’aquest.
2. El govern municipal ha de garantir la visibilització equitativa de dones i homes en els anuncis, campanyes, materials o mecanismes de comunicació -excepte en els casos en què es dirigeixi exclusivament a un o altre sexe de forma justificada-. Així mateix, es promourà la visibilització del col·lectiu LGBTI en la comunicació municipal.
3. El govern municipal ha de garantir que no s’utilitzaran els espais publicitaris municipals amb peces de comunicació que tinguin un contingut sexista, ni tampoc per la difusió de publicitat il·lícita, de conformitat amb el que estableix la legislació general de publicitat i de comunicació institucional.
Així mateix, l’Ajuntament no ha d’autoritzar l’exhibició d’anuncis publicitaris als suports que requereixin d’autorització municipal si fomenten la desigualtat de gènere o mostren una falta de respecte a les persones per raó de gènere o diversitat sexual.
4. En els eventuals contractes de serveis que puguin celebrar-se per a la realització de comunicacions escrites, gràfiques o audiovisual, en les bases de convocatòries de premis i distincions, beques o concursos que es convoquin, s’inclouran les previsions que sigui oportunes per tal de complir amb els deures establerts en el present article.
Compartir