Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:

El principi instrumental de transversalitat de gènere ha quedat definit a l'article 4 del projecte de reglament:

Article 4. Principi instrumental de Transversalitat de gènere

1. El principi de transversalitat de gènere s’entén, als efectes del present Reglament i d’acord amb l’article 3 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, com l’organització (la reorganització), la millora, el desenvolupament i l’avaluació dels processos polítics, de manera que una perspectiva d’igualtat de gènere s’incorpori en totes les polítiques, en tots els nivells i en totes les etapes, per part de l’Ajuntament de Barcelona.

2. La transversalitat de gènere suposa la incorporació de la perspectiva de gènere en l'organització interna, la planificació i l'execució dels serveis i activitats que ofereixen tant l'Ajuntament com les entitats a les que es fa referència en l’article 2 del present Reglament.  La transversalitat de la perspectiva de gènere obliga a dissenyar i avaluar el conjunt de les polítiques públiques sota el criteri d'identificar i preveure les seves repercussions diferenciades sobre els homes i les dones.


Transversalitat de Gènere

Avatar: Propuesta oficial Propuesta oficial Rebutjada
La transversalitat de gènere, implica l’organització (la reorganització), la millora, el desenvolupament i l’avaluació dels processos polítics, de manera que una perspectiva d’igualtat de gènere s’incorpori en totes les polítiques, en tots els nivells i en totes les etapes, pels actors normalment involucrats en l'adopció de mesures polítiques’. Aquest concepte inclou no solament la igualtat de iure sinó també de facto. Aquesta última requereix l'adopció d'una varietat d'estratègies, des de la igualtat d'oportunitats a les accions positives, al ‘mainstreaming’ i d’altres instruments. L’aplicació de la transversalitat de gènere implica un canvi de paradigma important en cadascuna de les actuacions públiques, perquè es passa de la concepció de les polítiques de dones i per a dones com una tasca específica d’una de les unitats de l’Administració, per a entendre que la responsabilitat en el seu desenvolupament afecta totes les unitats. Per tant, la cerca i aplicació de la igualtat de gènere no s’ha de desenvolupar únicament des dels òrgans amb encàrrecs específics a favor de les dones, sinó des de totes les institucions amb capacitat de decisió i d’execució de polítiques i de mesures que afecten a tota la societat.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir