Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:

L'apartat de legislació aplicable i marc jurídic ha estat modificat substancialment, sistematitzant la legislació segons àmbit (internacional, UE, estatal, autonòmic, etc.).

Legislació aplicable / Marc jurídic

Avatar: Propuesta oficial Propuesta oficial Rebutjada
Aquest mandat d’aplicació de la transversalitat de gènere es converteix en una eina a l’abast de les diferents administracions públiques, tal i com recull el Tractat d’Amsterdam, de 1997 a nivell europeu i la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a nivell estatal, que, a més a més, obliga les entitats locals a integrar el dret d’igualtat en l’exercici de les seves competències, a col·laborar amb la resta d’Administracions Públiques, a realitzar plans d’igualtat de recursos humans sempre en el marc del Estatut Bàsic del Empleat Públic. També la legislació europea que fa referència al concepte de múltiple discriminació o interseccionalitat, com a la Directiva 2000/48/CE del Consell, de 29 de juny de 2000, relativa a l’aplicació del principi d’igualtat de tracte de les persones independentment de seu origen racial o ètnic, o la Directiva 2000/78/CE del Consell, de 27 de novembre de 2000, relativa al establiment d’un marc general per a la igualtat de tracte en l’ocupació. El present reglament és el resultat d'aquest mandat en l'estructura i funcionament de l'ajuntament de Barcelona, així com la incorporació d'objectius i mecanismes previstos també a la legislació europea, estatal i catalana: L’Estatut d’Autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 6/2006 el 19 de juliol de 2006, estableix que els poders públics de Catalunya han d’orientar les seves polítiques públiques i la seva actuació d’acord amb els principis rectors establerts en la Constitució i el propi Estatut d’Autonomia, que recull de forma expressa la garantia de la transversalitat en la incorporació de la perspectiva de gènere i de dones en totes les polítiques públiques en l’article 41.2. En aquest mateix sentit, cal tenir també present la previsió de la Llei 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, que permet que l’Administració de l’Estat i de les Comunitats Autònomes puguin delegar en els municipis determinades competències, entre elles, la prestació de serveis socials, la promoció de la igualtat d'oportunitats i la prevenció de la violència contra la dona. La Llei 30/2003, de 13 d’octubre, incorpora l’obligació de realitzar la valoració de l’impacte de gènere en totes les disposicions normatives elaborades pel Govern. I amb la Llei 7/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes, que estableix i regula els mecanismes i els recursos per a fer efectiu el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó de sexe en tots els àmbits, etapes i circumstàncies de la vida, així com a la aplicació de la Transversalitat de la perspectiva de gènere en tota actuació dels poders públics i la creació i adequació dels mecanismes necessaris per a integrar la transversalitat de la perspectiva de gènere en les seves actuacions polítiques. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, i la Llei 5/2008, del dret de les dones a eradicar la violència masclista, estableixen les competències dels municipis en provisió de serveis de la Xarxa d’atenció i recuperació integral de les violències masclistes. La Carta Europea de l’Autonomia Local, de 15 d’octubre de 1985, i la corresponent llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, estableix en l’article 112, que l’Ajuntament de Barcelona ha de promoure totes les accions i els serveis que facilitin la integració i participació de les dones en la societat, i evitin la discriminació per raó de sexe. La Llei 3/2007, de 15 de març, reguladora de la rectificació registral de la menció relativa al sexe de les persones i la Llei 11/2014 per a garantir els drets LGBTI i per eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, també obliga als ens locals com a altres administracions publiques dintre de les seves competències a garantir el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó d’orientació sexual, d’identitat de gènere o d’expressió de gènere, en els àmbits, tant públics com privats, sobre els quals la generalitat i els ens locals tenen competències.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir