Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Marc normatiu de referència en l'àmbit autonòmic

Avatar: Proposta oficial Proposta oficial
Aquest reglament també és el resultat de la incorporació d'objectius i mecanismes previstos a la legislació internacional, europea, estatal i catalana. En aquest sentit, s'ha promogut una important i abundant normativa que evidencia el compromís dels poders públics per aconseguir la igualtat de gènere. En l'àmbit autonòmic, cal destacar: — Llei 4/2001, de 9 d'abril, de modificació de l'apartat 2 de l'article 63 de la Llei 13/1989, del 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, que establia l'obligació d'avaluar l'impacte de gènere de totes les polítiques i les mesures generals de la Generalitat de Catalunya. — Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme — Estatut d’Autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 6/2006 el 19 de juliol de 2006 (arts. 4, 19, 40, 41). Estableix que els poders públics de Catalunya han d’orientar les seves polítiques públiques i la seva actuació d’acord amb els principis rectors establerts en la Constitució i el propi Estatut d’Autonomia, que recull de forma expressa la garantia de la transversalitat en la incorporació de la perspectiva de gènere i de dones en totes les polítiques públiques en l’article 41.2. — Llei 3/2007, de 15 de març, reguladora de la rectificació registral de la menció relativa al sexe de les persones. — Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista, estableix les competències dels municipis en provisió de serveis de la Xarxa d’atenció i Recuperació Integral de les violències masclistes. — Llei 11/2014, de 10 d’octubre, per a garantir els drets LGBTI i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, també obliga als ens locals com a altres administracions públiques dintre de les seves competències, a garantir el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó d’orientació sexual, d’identitat de gènere o d’expressió de gènere, en els àmbits, tant públics com privats, sobre els quals la generalitat i els ens locals tenen competències. — Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes, que estableix i regula els mecanismes i els recursos per a fer efectiu el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó de sexe en tots els àmbits, etapes i circumstàncies de la vida, així com a la aplicació de la Transversalitat de la perspectiva de gènere en tota actuació dels poders públics i la creació i adequació dels mecanismes necessaris per a integrar la transversalitat de la perspectiva de gènere en les seves actuacions polítiques. En aquest sentit, aquesta llei (Art. 15.2) estableix que els ens locals han d’aprovar un pla d’igualtat de dones i homes de forma obligatòria i que s'ha d’incorporar la perspectiva de gènere a les polítiques referides a funció pública.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir