Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Taller 1. “La mobilitat. Suport a la vida quotidiana”

Octubre
18
2018
  • Centre Cívic Pati llimona
    Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
    Sala Maria Aurèlia Capmany
  • 17:00 PM - 19:30 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

El taller començarà amb una part informativa i amb la presentació dels resultats de la fase de diagnosi del procés.

A continuació es plantejaran dues dinàmiques de treball. A la primera es treballarà sobre els criteris de disseny i la ubicació dels passos de vianants i de les parades d'autobús de la Via Laietana. A la segona dinàmica es reflexionarà i debatrà sobre la secció del carrer (amplada de les voreres i ubicació dels carrils destinats a vehicles, transport públic, bicicletes, etc).

L'aforament és limitat. Cal inscriure's prèviament a través d'aquesta pàgina web per tenir garantida la plaça.

P48. Pacificar les entrades superior i inferior a la Via Laietana amb dos passos elevats per augmentar la percepció de seguretat de vianants.
P60. Vetllar per la convivència entre vianants i ciclistes a les parades d’autobús i aturades de taxi de la Via Laietana.
P59. Tenir en compte l’impacte en la mobilitat de les transformacions de la Via Laietana en relació a la Plaça Urquinaona (i viceversa).
P58. Garantir l’accés dels vehicles de mercaderies al Mercat de Santa Caterina des de la Via Laietana en sentit de pujada i de baixada.
P57. Controlar el gir dels vehicles i l'accés als aparcaments de l'Av. Francesc Cambó i de la Catedral.
P56. Permetre l’accés als aparcaments de veïns des de la Via Laietana.
P55. No permetre la circulació del Bus Turístic per la Via Laietana.
P53. Permetre únicament la circulació de baixada del Bus Turístic.
P52. Gestionar l’aturada dels autobusos discrecionals a la Plaça d’Antoni Maura.
P51. Ubicar una parada d'autobús discrecional a la zona central de la Via Laietana per facilitar la mobilitat de les persones amb mobilitat reduïda.
P50. Mantenir el punt de gir de la Plaça d’Antoni Maura tant de pujada com de baixada.
P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P46. Mantenir la connexió mar-muntanya incorporant un carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes de pujada.
P45. No incorporar en sentit de pujada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes, la diferència de velocitat genera conflicte.
P44. Incorporar en sentit de baixada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes.
P43. No ubicar el carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes entre dos carrils de transport públic (autobús i taxi) per motius de seguretat.
P42. Garantir la seguretat de vianants en el cas que el carril bici s’ubiqui al costat de les voreres (desnivells, visibilitat, etc.).
P41. Facilitar la incorporació de les bicicletes als carrers transversals de manera directa des de la Via Laietana.
P40. No ubicar un carril de bicicletes central i de doble sentit ja que ocupa molt espai.
P38. Eliminar les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P37. Mantenir les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.
P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P33. Afegir una nova parada d’autobús a la Plaça d’Antonio López.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P30. Ubicar les parades d’autobús a prop de les plataformes pacificades, però no en aquestes.
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P28. Millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús reduint el desnivell entre la cota de la vorera i la de l’interior de l’autobús.
P81. Fer una il·luminació singular de l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura diferenciada de la Via Laietana.
P22. Estendre l'àmbit de pacificació previst al C/ Sant Pere Més Alt fins a la Plaça Lluís Millet generant la Super Illa de la Música.
P21. Incorporar el C/Ortigosa a l’àmbit de pacificació del C/Jonqueres.
P20. Millorar la connexió entre el C/Comtal i el C/Jonqueres.
P18. Deixar un sol carril per a bus/taxi i veïnat al C/Jonqueres.
P80. Ubicar escultures al l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura.
P17. Augmentar l’amplada de les voreres del C/Jonqueres.
P79. Fer un pas de vianants ample i central que connecti l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P78. Fer un Boulevard continu entre l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P8. Introduir colors als passos de vianants per donar una identitat pròpia a la futura intervenció.
P7. Generar 4 grans plataformes elevades perquè les persones vianants puguin creuar en totes direccions als trams més utilitzats de la Via Laietana.
P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.
P4. Reubicar alguns dels passos de vianants actuals.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P27. Adaptar el model de les marquesines quan les dimensions de les voreres siguin insuficients per ubicar el model estàndar.
P69. Potenciar el verd a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.
P68. Incorporar vegetació a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres per embellir l’espai.
P39. Regular les aturades de Taxi que es realitzen al llarg de tota la Via Laietana. Resoldre el conflicte existent al voltant de la Plaça de l'Àngel.
P19. Limitar la circulació al C/Jonqueres només per a vehicles de càrrega i descàrrega i per accedir als aparcaments.
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P26. Preveure parades d’autobús amb marquesina i seients suficients.
P31. Allunyar les parades d’autobús dels passos de vianants i de les escoles per seguretat de les persones vianants.
P54. Eliminar les parades del Bus Turístic a la plaça d'Antoni Maura.
P47. Fer carrils de 30km/h.
Acta del Taller 1 "La mobilitat. Suport a la vida quotidiana"
Desenvolupament i resultats de la sessió
Descarregar fitxer

Acta de la trobada

Aquesta activitat ha format part de la fase de Propostes del procés participatiu “Via Laietana, un carrer per al veïnat”. El primer taller de propostes s’ha centrat en la reflexió sobre la mobilitat a la Via Laietana i al C/Jonqueres i s’han plantejat dues dinàmiques de treball amb l’objectiu de treballar:

  • La ubicació i les característiques dels passos de vianants de la Via Laietana i del c/Jonqueres.

  • La ubicació i les característiques de les parades d’autobús de la Via Laietana.

  • Les diferents alternatives de secció de la Via Laietana.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir