Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Taller 2. “Los usos. Vivir en el espacio público”

noviembre
08
2018
  • Centro Cívico Convent de Sant Agustí
    Carrer del Comerç, 36, 08003 Barcelona
    Sala Calidoscopi. Acceso por Plaça de l'Acadèmia.
  • 17:00 PM - 19:30 PM CET
OpenStreetMap - Carrer del Comerç, 36, 08003 Barcelona
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

El taller empezará con una parte informativa y con la presentación de los resultados de la fase de diagnosis del proceso.

A continuación se plantearan dos dinámicas de trabajo. En la primera dinámica se trabajará sobre los usos y las cualidades de las aceras de la Vía Laietana y de la C/Jonqueres. En la segunda dinámica el debate se centrará en los usos de las plazas Antoni Maura y Antonio López.

El aforo es limitado. Es necesaria la inscripción previa a través de esta página web para tener garantizada la plaza.

P55. No permetre la circulació del Bus Turístic per la Via Laietana.
P53. Permetre únicament la circulació de baixada del Bus Turístic.
P52. Gestionar l’aturada dels autobusos discrecionals a la Plaça d’Antoni Maura.
P51. Ubicar una parada d'autobús discrecional a la zona central de la Via Laietana per facilitar la mobilitat de les persones amb mobilitat reduïda.
P50. Mantenir el punt de gir de la Plaça d’Antoni Maura tant de pujada com de baixada.
P116. Disposar bancs i cadires de manera que fomentin la relació i fer seients més ergonòmics amb materials resistents i agradables (de fusta).
P46. Mantenir la connexió mar-muntanya incorporant un carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes de pujada.
P115. Posar en valor el patrimoni arquitectònic dels edificis de la Via Laietana a les places i espais d’eixamplament.
P114. Preveure Il·luminació diferenciada de la resta de la Via Laietana amb bàculs a les places i eixamplaments.
P112. Dotar la Plaça d’Antonio López d’una placa o panots informatius que expliqui la seva història i la del monument.
P111. Eliminar la peanya del monument retirat de la Plaça d’Antonio López.
P45. No incorporar en sentit de pujada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes, la diferència de velocitat genera conflicte.
P110. Canviar el nom de la plaça d’Antonio López.
P109. Entendre la Plaça d’Antonio López com a porta d’entrada als barris i ubicar un panell informatiu i plànol de la zona.
P44. Incorporar en sentit de baixada un carril de 30km/h compartit per cotxes i bicicletes.
P107. Utilitzar paviments tous i naturals a la Plaça d’Antonio López.
P43. No ubicar el carril 30km/h compartit per cotxes i bicicletes entre dos carrils de transport públic (autobús i taxi) per motius de seguretat.
P106. Crear zones de descans amb una font ornamental que redueix, a més a més d’embellir, el soroll del trànsit a la Plaça d’Antonio López.
P105. Combinar arbrat i parterres amb vegetació de diferents alçades a la Plaça d’Antonio López.
P38. Eliminar les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P37. Mantenir les parades de Taxi de la plaça d’Antoni Maura.
P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P33. Afegir una nova parada d’autobús a la Plaça d’Antonio López.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P94. Soterrar els contenidors de reciclatge a la Plaça d’Antonio López.
P93. Preveure aparcament per a bicicletes i motos a la Plaça d’Antonio López.
P30. Ubicar les parades d’autobús a prop de les plataformes pacificades, però no en aquestes.
P92. Facilitar l’aparició de comerços diversos, no només de restauració, a la Plaça d’Antonio López.
P91. Generar un espai per a infants a la Plaça d’Antonio López.
P90. Ubicar usos mòbils (quioscos, “food trucks”, etc.) a la Plaça d’Antonio López.
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P89. Generar un espai d’estada i descans a la Plaça d’Antonio López.
P87. Recuperar la Plaça de l’Àngel com un punt de trobada ciutadana generant una zona d’espera amb mobiliari urbà.
P25. Vetllar per a que la senyalètica sigui accessibles i de fàcil comprensió (lletra gran, pictogrames, etc.).
P86. Estudiar la possibilitat de traslladar el punt de trobada dels free-tours de la Plaça de l’Àngel a la Plaça de Ramon Berenguer el Gran.
P24. Ubicar plànols i senyals per ajudar a la ciutadania a orientar-se.
P85. Delimitar els usos de la Plaça de l’Àngel: zona de descans, zona de punt de trobada (sortida de metro) i carril bici (al carrer Jaume I).
P23. Preveure senyalització per tal d’orientar a les persones visitants i evitar l’efecte “tap” de la Plaça de l’Àngel i altres llocs de la via.
P81. Fer una il·luminació singular de l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura diferenciada de la Via Laietana.
P22. Estendre l'àmbit de pacificació previst al C/ Sant Pere Més Alt fins a la Plaça Lluís Millet generant la Super Illa de la Música.
P21. Incorporar el C/Ortigosa a l’àmbit de pacificació del C/Jonqueres.
P20. Millorar la connexió entre el C/Comtal i el C/Jonqueres.
P18. Deixar un sol carril per a bus/taxi i veïnat al C/Jonqueres.
P80. Ubicar escultures al l’espai central de la Plaça d’Antoni Maura.
P17. Augmentar l’amplada de les voreres del C/Jonqueres.
P79. Fer un pas de vianants ample i central que connecti l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P16. Escollir una il·luminació sense bàculs (aèria o a façana) per a les voreres de la Via Laietana i el C/Jonqueres.
P78. Fer un Boulevard continu entre l’Avinguda de la Catedral amb l’Avinguda de Francesc Cambó.
P15. Suprimir les pilones de les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P77. Millorar la zona de joc infantil de la Plaça d’Antoni Maura.
P76. Incloure vegetació (arbrat i plantes arbustives) i mobiliari urbà per afavorir l’espai d’estada a la Plaça d’Antoni Maura.
P74. Incloure vegetació i mobiliari urbà per potenciar el punt de trobada a la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P73. Limitar els usos de la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P72. No sobrecarregar amb més elements urbans l’espai de la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P71. Ubicar els elements de gran dimensió a les zones més amples de la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P68. Incorporar vegetació a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres per embellir l’espai.
P67. Ubicar les terrasses preferentment a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P66. Ubicar mobiliari urbà i vegetació per potenciar l’estada a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P65. Preveure espai per fer activitats amb les criatures a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P64. Pavimentar les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres amb paviments còmodes i resistents.
P63. Fer petites zones de descans per facilitar la mobilitat diària de les persones grans a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P62. No ubicar aparcament de motos a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P61. Fer un espai agradable per al passeig, amb bancs i vegetació, a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.
P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.
P4. Reubicar alguns dels passos de vianants actuals.
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P84. Ordenar els elements de la Plaça de l’Àngel per fer una neteja visual de l’espai.
P75. Ubicar lavabos públics a la “Placeta de bifurcació de la Via Laietana i del C/Jonqueres”.
P108. Incloure un espai d'hort per poder fer tallers de jardineria a la Plaça d’Antonio López.
P113. Utilitzar elements urbans amb materials reciclats (bancs i cadires).
P69. Potenciar el verd a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P13. Reubicar a les places o als espais d’eixamplament els elements urbans que ocupen més espai.
P14. Escollir un model de gestió d’escombraries adequat per a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P19. Limitar la circulació al C/Jonqueres només per a vehicles de càrrega i descàrrega i per accedir als aparcaments.
P31. Allunyar les parades d’autobús dels passos de vianants i de les escoles per seguretat de les persones vianants.
P54. Eliminar les parades del Bus Turístic a la plaça d'Antoni Maura.
P88. Preveure diversitat de paviments, de mobiliari i de colors per poder acollir activitats diverses a la Plaça d’Antonio López.
Acta del Taller 2 "Els usos. Viure l'espai públic"
Desarrollo y resultados de la sesión
Descargar archivo

Acta del encuentro

Esta actividad ha formado parte de la fase de Propuestas del proceso participativo "Via Laietana, una calle para el vecindario". El segundo taller de propuestas se ha centrado en la reflexión sobre los futuros usos de la Vía Laietana y en la C/Jonqueres y se han planteado dos dinámicas de trabajo con el objetivo de trabajar:

  • Las dimensiones de la Vía Laietana del estado actual y de las posibles alternativas propuestas.

  • Las características de las aceras de la Via Laietana y del C/Jonqueres.

  • Los usos y las características de los cuatro ensanchamientos principales de la Via Laietana.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir