Barcelona, 15 d'abril de 2024 - 08:41
El procés participatiu entra en la fase de les àgores, per la qual els infants i joves determinaran presencialment les propostes més interessants.
Emmarcat en la Capital Europea de la Democràcia, el projecte “Volem Decidir!” és una iniciativa pionera que interpela la ciutadania d’entre 8 i 17 anys demanant-li com vol participar en els afers de la ciutat i els afers públics.
Un cop finalitzada la fase de tallers a diferents centres educatius, equipaments i entitats de lleure per abordar temes com el dret a participar, com s’organitza la ciutat o què significa viure en comunitat, el procés inicia la fase de les àgores en què els nois i les noies intercanviaran opinions en trobades presencials per escollir les propostes més interessants.
LES ÀGORES
Àgores de secundària
-
15 d’abril, al Districte de Gràcia (pl. Vila de Gràcia, 2)
Centres participants: Institut Vila de Gràcia (Gràcia), Institut Menéndez Pelayo (Sarrià-Sant Gervasi), Institut Les Corts (Les Corts) i Institut Joan Brossa (Horta-Guinardó)
18 d’abril, al Canòdrom (Concepción Arenal, 165)
Centres participants: Institut Alzina (Sant Andreu), FEDAC Horta (Horta Guinardó), Col·legi Sant Gabriel (al Besòs i el Maresme, a Sant Martí) i Institut escola Antaviana (Nou Barris)
Àgores de primària
-
19 d’abril, al Districte de Ciutat Vella (pl. Vicenç Martorell, 1)
Centres participants: escoles Cervantes, Drassanes i Alexandre Galí (Ciutat Vella), escoles Mare de Déu del Roser i Diputació (Eixample) i escola Montseny (Gràcia)
29 d’abril, al Districte de Sant Martí (pl. Valentí Almirall, 1)
Centres participants: Escola Els Porxos (Sant Matí de Provençals) i Escola La Pau (la Verneda i la Pau), amb el projecte Imcitizen), escola Antaviana (Nou Barris), i escola Paideia (Les Corts)
Fins ara, el procés ha determinat que el bullying a l’escola, la pobresa i la desigualtat o el medi ambient i el planeta són alguns dels temes que inquieten els infants de 8 a 11 anys, mentre que els adolescents de 12 a 17 estan més preocupats per les dificultats d’accés a l’habitatge, els problemes del sistema educatiu o el benestar emocional.
Compartir