La trama urbana de la ciutat en aquest sector, es tal que no permet de manera fàcil establir corredors alternatius, pensant sempre que Pi i Molist forma part dels pocs carrers de la ciutat que estan alineats segons un corredor diagonal molt efectiu ( Via Julia, Verdum, Pi i Molist, Avda. Borbó, Pg. Maragall...per una banda ens trobem amb el Turó de la Peira, i per l’altra, el barri de Porta que no disposa de carrers alternatius en millors condicions per passar línies de bus, a banda de que es donaria un increment de recorregut.
La concentració de contaminació ambiental i en part el soroll, tendiran a la baixa en els propers exercicis. El 52% de la flota de TMB fa servir tecnologies netes, de fet la flota de TMB està considerada de les més netes de les principals ciutats d’Europa, aquest percentatge augmentarà any rere any. Les previsions per 2020 son les següents:
Reduir de 519 ( any 2016 ) a 241 vehicles els vehicles de gasoil. Mantenir la tecnologia de vehicles a gas ( GNC ) 411. Incrementar de 3 ( 2016 ) a 35 vehicles elèctrics. Incrementar de 132 ( 2016 ) a 378 vehicles amb motors híbrids. Per tant en el 2020 la proporció de vehicles que faran servir tecnologies no contaminants/poc contaminants serà del 85%.
De tota manera, la reducció de la contaminació i, per tant, la millora de la qualitat de l’aire de la ciutat, vindrà com a conseqüència de la progressiva incorporació de viatgers al sistema, que en la mateixa proporció abandonaran en molts casos els seus vehicles particulars.
També cal considerar que segons les dades recents 2015, disponibles de la intensitat de trànsit del carrer Pi i Molist, tenim una intensitat en sentit descendent en el carril de trànsit de 11.000 v/dia, de vehicles privats que podríem estimar de manera optimista en un 1, o 2 % en l’ús de combustibles “ eco” i estimem un trànsit d’autobusos en un dels sentits de l’ordre de 240 v/ dia., amb un 52% d’ energies netes.
Compartir