La NXB implanta les línies verticals horitzontals, verticals i diagonals de tal forma que sempre que sigui possible, es defineixen parades d’intercanvi en tots els punts d’encreuament de les noves línies. Teòricament, si físicament tots els encreuaments fossin possible, la Nova Xarxa disposaria d’unes 187 àrees d’intercanvi entre línies només de Nova Xarxa. Alhora, la tipologia dels carres i la topografia condiciona la materialització d’aquestes àrees d’intercanvi. Existeix un grup de treball format per tècnics de TMB i de l’Ajuntament que treballen constantment per millorar els intercanvis existents i els futurs, des d’aspectes de distància entre parades, senyalització, condicions d’accessibilitat, entre d’altres aspectes.
La implantació de la NXB implica un nou ordre en els recorreguts i les freqüències dels autobusos, precisament per fer un servei més eficient que l’actual. Una de la finalitats del sistema és donar opcions a un nombre molt significatiu de ciutadans que ara no tenen opcions avantatjoses per agafar un autobús, perquè les línies actuals no van a les destinacions que necessiten.
Aquest nou sistema pretén resoldre almenys pel 95% dels ciutadans del municipi de Barcelona oferir una mobilitat alternativa d’altes prestacions. En resum, el 95% de la població, disposa de mitjana d’una parada de NXB a no més de 230 metres (per les estacions de metro de Barcelona aquesta distància mitjana és de 500 metres). O el que és el mateix, 28 noves línies amb recorreguts verticals, horitzontals i diagonals, dotades de molts trams amb carrils bus i prioritat semafòrica en les cruïlles més importants, per millorar la velocitat comercial, amb altes freqüències de pas, i el més important, amb la possibilitat de poder resoldre qualsevol origen-destí dintre de la àmbit de la NXB, cosa que abans no era possible.
El nou sistema demana un esforç al ciutadà que és fer en molts casos un intercanvi de línies. El sistema està implantat de manera que en molts casos, aquests intercanvis es facin en la mateixa parada, i en el cas que no sigui possible, amb recorreguts petits caminant, i ben senyalitzats i adaptats a PMR. Per minimitzar els temps d’espera, els autobusos circulen amb freqüències elevades, entre 5 i 8 minuts, i pel 70% dels passatgers disposen d’informació fiable de la situació dels serveis en les pròpies parades. A més a més, existeixen diversos aplicatius per telèfons mòbils que donen la mateixa informació.
Compartir