L’estàndard que podem aspirar a aconseguir, amb l’estructura de recursos disponibles en l’actualitat a la ciutat de Barcelona, i el compromís bàsic de la implantació de la Nova Xarxa Bus, és situar de mitjana a uns 230 metres, una parada accessible de NXB pel 95% de la ciutadania. Com el territori de la ciutat, és el que és, aquest estàndard de qualitat es pot aconseguir amb la implantació de 28 noves línies en forma ortogonal i diagonal separades uns 600 metres entre les verticals i 700 metres entre les horitzontals, de mitjana aproximadament, amb freqüències de 5 a 8 minuts.
En el cas de la Verneda, la NXB es concreta amb les següents línies: V29, V31, V33, H10 i H12.
La separació entre verticals és de 600 metres i 700 metres, sensiblement superior a l’estàndard de la NXB. La separació entre horitzontals és de 400 metres, molt inferior l’estàndard de la NXB. Per tant, la conclusió és que al barri de la Verneda i La Pau, la densitat de línies de NXB, és una mica superior a la mitjana de la ciutat.
A més a més, aquest barri disposa de les línies convencionals 42 i la 143, i de l’AMB amb la B23, B24 i B25.
Compartir