Les freqüències d’algunes de les línies en funcionament i en unes determinades franges horàries del dia de la NXB, estan tenint problemes de manca de regularitat, excés de passatgers, impuntualitat etc. En part és conseqüència de la implementació parcial del sistema que li resta potencialitat. En quan als aspectes d’ accessibilitat: La pràctica totalitat de la flota d’autobusos està específicament dissenyada per permetre l’accés a aquest col·lectiu. La plataforma del vehicle dels busos estàndards, articulats i biarticulats és el més baixa que els acords geomètrics dels nostres carrers permeten, ( canvis de rasant en les cruïlles ), estan dotats de rampes retràctils, el desnivell de gran part de la flota entre la plataforma interior i la vorera és de l’ordre d’un graó (excepte algun model de bus del barri utilitzat en carrers de muntanya, on per raons de la grandària del vehicle, radis de gir, distància entre eixos de les rodes, diàmetre de les rodes, tipus de xassís, voladís anterior i posterior del bus etc. fan que no sigui possible dissenyar aquests vehicles amb doble plataforma, és per aquesta raó que cal superar més d’un graó). La plataforma té una pendent suau amb paviment antilliscant. Evidentment, fora de la plana de la ciutat, tenim i tindrem carrers que en algun cas tindran pendents fora de normativa, circumstància que des de la NXB no podem canviar. De tota manera, es portarà a terme un estudi per identificar les parades que tenen més afluència de persones amb mobilitat reduïda, per mirar d’ implementar millores.
Compartir