Un dels criteris principals de la NXB, és la llegibilitat, l’ordre, la distribució i l’orientació de les línies, condició indispensable per relacionar línies i territori, sense haver de “memoritzar”, com passa amb les línies convencionals amb el seu recorregut, precisament aquest fet es un dels que condiciona i limita l’increment d’usuaris del bus que necessitem, perquè amb la mateixa proporció, reduir altres modes de transport més contaminants. Per tant, no convé perllongar la V11 fins a l’Hotel Vela, ja que el seu referent territorial és el WTC, i el perllongament que es proposa en aquesta petició ciutadana distorsionaria el model. D’altra banda, des de l’extrem de la Barceloneta ( Hotel Vela ) ja surten dues línies de NXB la V19 i la V15, i en el Pg. De Borbó s’incorporen la D20 i la 59. Aquesta distribució de línies, que en bona part segueixen pel Moll de la Fusta, dóna una freqüència elevadíssima d’autobusos de l’ordre de 30 autobusos/hora, en hora punta, 1 bus cada 2 minuts, que és el triple que l’estàndard per tota la NXB, que és de l’ordre de 5-8 minuts.
Compartir