En les fases inicials de la posada en marxa de les noves línies, està previst la distribució d’informació, plànols, i la realització de la campanya corresponent, entre d’altres iniciatives. De moment, no és possible que de manera general tots els autobusos disposin d’aqueta informació . El plànol general de la xarxa necessita una superfície dintre de l’autobús que no es disposa ara per ara. Existeix la possibilitat d’estudiar posar plànol esquemàtic de NXB.
Està previst fer una campanya informativa específica, amb la finalitat d’informar als usuaris dels nous canvis i de les alternatives de mobilitat equivalents. Aquesta campanya, a banda de la part de comunicació en diversos mitjans informatius, es desenvolupa a través d’un equip d’informadors en les parades de les línies afectades. La implantació de la campanya està planificada per executar-se 15 dies abans i una setmana després de la posada en servei de les noves línies, termini més que raonable per què la major part dels usuaris habituals de les línies facin els canvis en la seva mobilitat de manera automàtica.
Està previst fer una campanya de comunicació conjunta l’Ajuntament i TMB, en les dates immediatament anteriors a la posada en servei de les noves línies a la tardor de 2017 i a la tardor de 2018. La campanya informarà dels canvis en la xarxa de bus convencional i dels canvis en la NXB, les dates de posada en servei, les freqüències, horaris, parades, intercanvis, tipus de vehicle, tecnologia etc. i donarà resposta a les noves combinacions de les destinacions més populars de cada districte, amb la finalitat d’aconseguir que les afectacions a la mobilitat de la ciutadania siguin el menor possible.
Compartir