S’ està treballant específicament en aquest tema, existeix un grup de treball que avalua les condicions dels intercanviadors o àrees d’intercanvi, per proposar millores tan de senyalització com de reducció, sempre que les condicions de l’espai públic ho permetin, de les distàncies entre parades.
Per exemple en el cas de Lesseps, es modificarà el pas de la H6, ara per l’interior del pas inferior viari, i passarà per superfície, per la plaça, precisament per millorar les condicions de cobertura de les parades i el més important, dels intercanvies amb altres línies. Aquesta actuació requerirà d’alguns petits ajustos en la urbanització, acompanyats de la senyalització viària corresponent.
També des d’aquest grup de treball s’ha elaborat una proposta per millorar el futur intercanvi entre la H6 i la V19, ( Pi i Margall- Alfons X ) que segons la proposta base no complia les millors condicions de distància.
Les marquesines de les parades amb més afluència del sistema, compten amb dispositius (PIUS) d’informació en temps real de la situació dels busos que tenen parada, d’aquesta manera es pretén donar informació fiable i real per resoldre en cada cas la mobilitat demandada pel ciutadà, bé sigui un intercanvi amb altres línies, o bé sigui per saber quina línia he d’agafar per un destí concret quan disposi de diverses opcions. El sistema de gestió de la informació es basa en tecnologia GPS, i està sotmès permanentment a millores encaminades a donar una informació de la màxima qualitat. També en les aplicacions per a mòbils de TMB es segueixen els mateixos criteris de qualitat.
La xarxa d’autobusos de Barcelona té actualment unes 2.548 parades de les quals unes 1.450 estan dotades de la corresponent marquesina.
En aquesta fase 5.1 es col·locaran unes 70 noves marquesines i uns 106 dispositius d’informació.
La idea és desplegar en el màxim nombre de parades, aquests dispositius amb la finalitat de que la gran part dels usuaris del bus gaudeixin de la informació actualitzada en temps real del funcionament dels diferents serveis.
Donat que no és possible proveir de cop a totes les parades amb nombre de passatgers rellevant de dispositius, l’Ajuntament amb TMB habiliten un Pla d’Inversió Específic anual per dotar a les parades d’aquest servei de forma progressiva. Per raons d’eficiència i de qualitat del servei, és comença per instal·lar aquets dispositius en les parades d’intercanvi i en les parades amb més afluència de passatgers. L’aplicació d’aquest criteri fa que actualment el 70% aproximadament ja gaudeixi d’aquest servei d’informació “on line”. Aquest criteri també es compagina amb la instal·lació de dispositius d’informació dinàmica en les parades de més afluència de cadascun dels barris situats en àmbits no centrals de la NXB.
Els horaris dels serveis estan ajustats a les necessitats de cada línia, la diferència entre inicis de serveis de la NXB és inferior a una hora, els dies laborables, s’està treballant per reduir aquesta diferència de temps, precisament per facilitar ja des del principi de la jornada els intercanvis entre línies sense haver d’esperar més el compte.
Compartir