Es rectificaran amb senyalització i amb actuacions de semaforització, les cruïlles més sensibles a la fluïdesa del bus, precisament per donar més velocitat comercial al bus, i sobretot també s’incorporaran nous carrils bus.
El projecte de la fase 5.1, que en aquests moments està en fase de tramitació Administrativa, ja contempla la implantació sistematitzada de nous carrils bus en tots aquells carrers on és necessari i compatible amb la funcionalitat global dels carrers, ja que en molts casos la implantació del nou carril bus implica la reordenació dels usos viaris de la calçada afectada. A vegades es resol amb l’eliminació del cordó d’aparcament, amb eliminació quan és possible de carrils de circulació, amb la restitució de contenidors en altres punts de la via o vorera, amb canvis en els sentits de circulació per afavorir la implantació del corresponent carril bus, i fins i tot, solucions de carril bus en contrasentit. Per minimitzar les afectacions a usos existents en la via pública, com ara les càrregues i descàrregues, l’aparcament en determinades hores etc. El projecte defineix en alguns casos solucions de carril multiservei, en el que el carril bus disposa d’exclusivitat en tota la franja d’horari punta, per després en hora vall, permetre les càrregues i descàrregues i per la nit l’aparcament dels vehicles privats.
Compartir