La 64 és va reconvertir en fases anteriors a la V13 + H4. La 41 es reconverteix a la V9 + H16.
El criteri per reconvertir línies convencionals en NXB no és altre que la concomitància de recorreguts, es a dir, aquelles línies que en el dibuix de la Nova Xarxa coincideixen de forma significativa, es reconverteixen.
La resta de línies convencionals que no estan en aquesta circumstància, o bé es modifica alguna part del seu recorregut per adaptar-se millor al nou ordre, o bé es queden igual, ja que la idea final del sistema de mobilitat amb autobús és estructurar la xarxa en tres nivells: 1-NXB d’altes prestacions. 2-Altres línies convencionals. 3- Bus del barri. Aquestes dues últimes amb caràcter de mobilitat complementària.
Les línies convencionals que en principi no es poden desmantellar són de quatre tipus:
1-Línies interurbanes: Aquelles que són d’aportació des de l’extraradi, evidentment no es poden eliminar.
2-Línies de proximitat: Aquelles que resolen una mobilitat de barris o entre districtes semblant al bus del barri.
3-Línies convencionals amb recorreguts consolidats: Aquelles línies que desenvolupen el seu recorregut per corredors amb forta demanda no millorable amb NXB.
4-Línies convencionals que fan recorreguts en paral•lel a la NXB i que ajuden a les Noves Línies a fer millor la seva funció.
Compartir