Les marquesines de les parades amb més afluència del sistema, compten amb dispositius (PIUS) d’informació en temps real de la situació dels busos que tenen parada, d’aquesta manera es pretén donar informació fiable i real per resoldre en cada cas la mobilitat demandada pel ciutadà, bé sigui un intercanvi amb altres línies, o bé sigui per saber quina línia he d’agafar per un destí concret quan disposi de diverses opcions. El sistema de gestió de la informació es basa en tecnologia GPS, i esta sotmès permanentment a millores encaminades a donar una informació de la màxima qualitat. També en les aplicacions per a mòbils de TMB es segueixen els mateixos criteris de qualitat.
La xarxa de autobusos de Barcelona té actualment unes 2.548 parades de les quals unes 1.450 estan dotades de la corresponent marquesina.
En aquesta fase 5.1 es col•locaran unes 70 noves marquesines i uns 106 dispositius d’informació.
La idea es desplegar en el màxim nombre de parades, aquests dispositius amb la finalitat de que la gran part dels usuaris del bus gaudeixin de la informació actualitzada en temps real del funcionament dels diferents serveis.
Donat que no és possible proveir de cop a totes les parades amb nombre de passatgers rellevant de dispositius , l’Ajuntament amb TMB habiliten un Pla d’inversió específic anual per dotar a les parades d’aquest servei de forma progressiva. Per raons d’eficiència i de qualitat del servei, és comença per instal•lar aquests dispositius en les parades d’intercanvi i en les parades amb més afluència de passatgers. L’aplicació d’aquest criteri fa que actualment el 70% aproximadament ja gaudeixi d’aquest servei d’informació “on line”. Aquest criteri també es compagina amb la instal·lació de dispositius d’informació dinàmica en les parades de més afluència de cadascun dels barris situats en àmbits no centrals de la NXB.
Les parades de Nova Xarxa d’aquest projecte i bona part de les parades existents de la resta de la xarxa, compten amb mesures encaminades a minimitzar la presència d’obstacles fixes en l’àmbit de les parades. Tanmateix es disposa la senyalització vertical corresponent ( prohibit motos en vorera ) quan les circumstàncies així ho requereixin.
En principi no està previst instal•lar respatllers en les marquesines, i seguirem amb la solució de bancs incorporats, ja que el element urbà de la marquesina es fabrica com un tot.
Les parades dobles, com ja s’ha comentat en altres peticions tot i no ser generalitzables, es necessiten, en determinades circumstàncies, per exemple, si hi ha molta afluència d’autobusos de diferents línies en la parada. La confusió no hauria de produir-se, ja que els autobusos paren en la seva parada, a l’alçada del principi de la marquesina.
Compartir