En la NXB la distribució de les parades és una mica diferent que en la xarxa convencional. La interdistància entre parades de la NXB i de les línies convencionals es de 320 m i 250 m respectivament. Aquest lleuger augment de distància entre parades de 70 m ( aprox. mitja illa d l’Eixample ) respon a un criteri de reducció del temps de recorreguts de les noves línies millorant per tant, la velocitat comercial, i d’aquesta manera fer el servei més eficient en la mesura que es redueix el temps de viatge. Per contra, notarem que les parades estan de l’ordre d’un minut més lluny.
Aquest nou sistema, aporta entre altres la novetat dels intercanvis, de fet es podrà en un 95% dels casos, des de qualsevol punt de l’àmbit de la NXB arribar a qualsevol destinació amb un sol intercanvi entre línies. Per fer possible això primer es situen les parades d’intercanvi entre línies, repartint l’espai resultant a raó de 320 m de mitjana, per aquest motiu veurem desplaçaments de les nostres parades en molts casos.
Quan una parada dóna servei a algun equipament s’intenta situar el més a prop possible d’aquest, amb la finalitat de donar una millor accessibilitat, alhora s’intenta no descompensar en excés les interdistàncies a les parades adjacents.
La major part dels intercanvis es fan en la mateixa parada sense haver de caminar. Quan no és possible es busca minimitzar els recorreguts.
Compartir