Les freqüències d’algunes de les línies en funcionament en unes determinades franges horàries del dia estan tenint problemes de manca de regularitat, excés de passatgers, impuntualitat etc. En part és conseqüència de la implementació parcial de la NxBus li resta potencialitat. Alhora el compliment de l'horari establert està subjecte a les afectacions de la via pública.
Quan als aspectes d’ accessibilitat la pràctica totalitat de la flota d’autobusos està específicament dissenyada per permetre l’accés a aquest col·lectiu. El disseny de les parades de la NXB es basa en l’aplicació de criteris i paràmetres geomètrics en la majoria de casos garanteixen que l’espai entre el bus i la vorera o plataforma es redueixi al mínim. S’han revisat les distancies d’aproximació, la pavimentació dels escossells dels arbres, la no coincidència de fanals i armaris de serveis en els àmbits de les portes del bus, etc.
La plataforma del vehicle dels busos estàndards, articulats i biarticulats és el més baixa que els acords geomètrics dels nostres carrers permeten (canvis de rasant en les cruïlles). Els busos estan dotats de rampes retràctils, el desnivell de gran part de la flota entre la plataforma interior i la vorera és aproximadament d’un graó (excepte algun model de bus del barri utilitzat en carrers de muntanya, on la grandària del vehicle, radis de gir, distància entre eixos de les rodes, diàmetre de les rodes, tipus de xassís, voladís anterior i posterior del bus etc. fan que no sigui possible dissenyar aquests vehicles amb doble plataforma i per aquesta raó cal superar més d’un graó). La plataforma té un pendent suau amb paviment antilliscant. Evidentment, fora de la part plana de la ciutat, hi ha carrers que en algun cas tenen pendents fora de normativa, circumstància que des de la NXB no es poden canviar. De tota manera, es portarà a terme un estudi per identificar les parades que tenen més afluència de persones amb mobilitat reduïda, per mirar d’ implementar millores.
Compartir