Audiència Pública de Sants-Montjuïc
# AudiènciaSantsMont Trobada del govern del Districte de Sants-Montjuïc amb la ciutadania
Audiència Pública de Sants-Montjuïc. Sessió ordinària. Novembre del 2022
L’Audiència Pública és la trobada dels o de les responsables municipals amb la ciutadania perquè aquesta pugui plantejar qualsevol tema relacionat amb l’actuació municipal.
Es pot participar a través dels següents canals:
- Deixant escrita la pregunta o petició a la sessió de l'Audiència Pública a través dels comentaris -que trobareu a baix de tot d'aquesta mateixa pàgina-, fins a 24 hores abans de la celebració de l’Audiència. Per poder formular les preguntes cal tenir un perfil d’usuària a decidim.barcelona. Obrir-lo és molt fàcil consulta com registrar-se!
- Digitalment intervenint en directe a l’Audiència per exposar les preguntes, queixes o propostes que es volen plantejar. Trobareu l'enllaç a la sala de la videoconferència per participar en directe i digitalment just damunt de la secció dels comentaris.
- Presencialment, intervenint a l’Audiència per exposar les preguntes, queixes o propostes que es volen plantejar.
La sessió tindrà una durada de 2 hores. Totes aquelles preguntes a les quals no es pugui donar resposta en aquest temps, seran respostes per escrit amb posterioritat.
L’Audiència Pública se celebra des del Saló de Plens del Districte de Sants-Montjuïc i serà retransmesa en streaming.
Si voleu assistir a l'Audiència i necessiteu alguna mesura d’accessibilitat per a persones amb discapacitat auditiva, cal que ho comuniqueu amb una antelació de 3 dies laborables al correu electrònic dte03_participacio@bcn.cat.
Per dubtes o incidències vinculades al funcionament de l'Audiència Pública cal adreçar-se al correu electrònic dte03_participacio@bcn.cat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Isa
Soc veïna del C/Puig i Xoriguer (Poble Sec) i faig una sèrie de preguntes:
- Volem saber dates i quins plans concrets hi ha sobre l’edifici Fecsa i Parc de les Tres Xemeneies. Des de febrer, no hi ha notícies.
- Arrels Fundació (C/Puig i Xoriguer,17): voldria saber quines són les funcions i obligacions que té aquesta fundació respecte a la gent que té sota la seva custòdia. Crec que hi ha un cert descontrol que afecta a la via pública i al veïnat perquè estan bevent cervesa al carrer (la llei ho prohibeix), es pixen a les voreres, no estan acompanyats per gent de l’entitat, criden i insulten,...i estan davant d’una escola de nens i d’un hospital.
- Quan s’engega la construcció de la residència d’estudiants? La discoteca Brisas concentra baralles contínues (inclòs morts), agressions,...
- Inseguretat al barri: robatoris de dia i de nit. A les matinades, crits de gent que els han robat,... Poden fer alguna cosa?
- Neteja entre i al voltant dels contenidors: requereix neteja profunda.
En relació amb les novetats del parc de les Tres Xemeneies, li informem que el dimarts 29 de novembre, el govern municipal va presentar una proposta per desbloquejar el futur urbanístic de tot l'entorn de les Tres Xemeneies. D’una banda, es dona resposta a les demandes del veïnat incorporant equipaments i millores urbanístiques a la zona i, de l’altra, el propietari privat dels dos edificis buits que hi ha podria reconvertir-los en oficines amb la requalificació del sòl. Mentre es negocia aquesta proposta, l'any vinent es faran obres als actuals jardins de les Tres Xemeneies per redistribuir-ne els espais i millorar-hi la seguretat.
Poden consultar tota la informació que es va publicar el dia 30 de novembre a la pàgina web del Districte: https://ja.cat/dHXKS
Respecte a la Llar Pere Barnés, som coneixedors de l'impacte que generen algunes persones vinculades a la llar Pere Barnés i també d'altres persones no vinculades, en l'espai públic. Des de fa mesos tenim canal d'interlocució amb l'entitat Arrels i amb un grup de veïnes i veïns i estem treballant per reduir aquestes conductes incíviques a través de la mateixa llar, amb l'equip de convivència i amb l'equip de policia de barri. Es fan xerrades per sensibilitzar als residents de la Llar i millorar la convivència amb el veïnat incidint en l’ús del carrer i les places properes. Tot i així és difícil degut a l'estat de gran vulnerabilitat en què es troben aquestes persones.
La residència d’estudiants és un projecte privat i el calendari no es marca des de l’Ajuntament. Ens consta que s’estan seguint els passos necessaris i que la promotora està treballant en la demanda de la llicència d’obres. (continua)
Per altra banda, des de l’Ajuntament, conjuntament amb els cossos policials, fem seguiment continu a l’activitat de la discoteca, que acumula ja 3 expedients administratius oberts, i dels seus entorns per garantir la seguretat de la zona.
En quant al tema de seguretat al barri, ens fem càrrec de la seva preocupació, i entenem el seu malestar. Garantir el benestar i la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes és una prioritat per a l'administració municipal. Hem d'aclarir que l'administració amb les competències en la seguretat en el nostre territori és la Generalitat de Catalunya, a través dels Mossos d'Esquadra. Per això, li suggerim que faci arribar també els seus comentaris als seus responsables, perquè puguin tenir-los en compte en el marc de la seva gestió. Li facilitem el següent enllaç (https://mossos.gencat.cat/es/inici/index.html) a la pàgina web on trobarà tota la informació que pot ser del seu interès, així com els diferents mitjans per a establir contacte.
(continua)
En qualsevol cas, el nostre objectiu és conjuminar esforços entre tots els actors que treballen en la seguretat de la nostra ciutat, molt especialment amb Mossos d'Esquadra, amb els qui compartim espais de coordinació estables i protocols d'atenció a la ciutadania. De fet, el treball conjunt entre els diferents cossos policials que operen a Barcelona ha possibilitat dur a terme operacions molt importants durant els últims mesos.
Al gener de l'any passat va començar el reforç de la Guàrdia Urbana, i no hem deixat d'ampliar una plantilla que compta actualment amb més de 3.300 agents, la més nombrosa dels últims anys. A més d'augmentar l'estructura organitzativa i la capacitat de resposta i coordinació, s'han creat dues noves unitats operatives nocturnes (UN), per a poder atendre les demandes de serveis policials dels diferents territoris. (continua)
La intenció és augmentar la proximitat de la Guàrdia Urbana i adaptar els diversos serveis, que van des de la seguretat viària fins a la prevenció delictiva passant pels diferents conflictes de convivència, a les necessitats de cada districte.
La Guàrdia Urbana disposa de 1.000 efectius de mitjana, un 12% més que l'any passat, i en el torn de nit aquest percentatge arribarà fins al 37%.
En qualsevol cas, li recomanem que, sempre que presenciï algun incident o acte susceptible de ser considerat un delicte, es comuniqui de manera immediata amb la Guàrdia Urbana o amb els Mossos d'Esquadra, perquè puguin personar-se en el moment dels fets. El telèfon de contacte és el 112, des d'on s'atenen totes les crides de la ciutadania relatives a la gestió d'incidències, urgències i emergències de la nostra ciutat.
(continua)
I finalment, sobre la qüestió dels contenidors, recentment s’ha implantat el nou contracte de Neteja a la ciutat de Barcelona, i una de les moltes millores que implica el seu desplegament, és la substitució dels antics contenidors per uns de nous, que són més baixos, de diferents mides i tenen boques adaptades al residu que s’hi llença. En tot cas, el disseny està pensat perquè sigui més flexible i adaptable a cada barri, segons les seves característiques. Si detecteu algun contenidor que estigui especialment brut, podeu trucar al telèfon del civisme 900 226 226.
Carregant els comentaris ...