Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Concurs Upcycling: Del Residu al Recurs"

Avatar: Drap-Art Drap-Art

Títol

  • +{"ca"=>"Concurs Upcycling: Del Residu al Recurs"}

Cos

  • +["

    - Nom de l'organització: Drap-Art en col·laboració de l’Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial

    - Descripció de l'actuació: La idea principal del Concurs Upcycling de Drap-Art és juntar comerços, veïnat i artistes per promoure la idea de que els residus són un recurs: \"Del residu al recurs\". Aquest consisteix en que diversos establiments cedeixin objectes que normalment llencen i potser els dóna pena desfer-se’n, i els posin a disposició dels artistes, dissenyadors o amateurs concursants, perque els transformin. Els finalistes seran escollits per una comissió formada per un jurat expert i els premiats seran decidits mitjançant la votació del jurat i per votació popular.

    La primera edició es va realitzar en col·laboració de l’Associació d’Amics i Comerciants de plaça Reial i el seu objectiu ha estat involucrar el sector de la restauració en un projecte artístic, cultural, social i de sostenibilitat ambiental, i un intent de crear un vincle entre els artistes, entitats, veïnat i comerços del barri Gòtic i Ciutat Vella, el districte més afectat pel turisme massiu i actualment per les conseqüències de la Covid-19. Vam convocar el concurs davant la necessitat de crear nous vincles relacionals, i replantejaments socials, econòmics i ambientals, com a punt de partida de reflexió, d’encontre i de debat.

    Els objectius del projecte:

    ●\tPromoure una cultura sostenible en tots els aspectes, social, econòmic, i ambiental en el sector del comerç, de l'hostaleria i de la restauració.

    ●\tDonar un incentiu als dissenyadors i artesans, molt perjudicats per la situació actual.

    ●\tCrear un nexe entre escoles de disseny, treballadors del sector cultural, veïnes i veïns i el comerç del barri.

    ●\tDinamitzar les places per als veïns i veïnes del barri. 

    Resultats aconseguits 

    ●\tProporcionar un punt de trobada i crear xarxa entre professionals de l’art, disseny i artesania, establiments, l’hostaleria, entitats del barri, escoles d’art i disseny i veïnes.

    ●\tPremiar a dos artistes, dissenyadors o artesans per a la creació d’una obra d’art, objecte de disseny o artesania amb els materials de rebuig dels hotels i restaurants de la zona.

    ●\tVisibilitzar la economía circular dels materials: “Del Residu al Recurs”

    ●\tFer reflexionar als comerços i veïnat sobre la necessitat de canviar d’hàbits i de consumir d’una manera més responsable, integrant el reaprofitament dels recursos en el dia a dia.


    Metodología

    1.\tCol·laborar amb associacions de veïns i comerciants, i eixos de comerç dels barris de Barcelona per fer el contacte amb els establiments, aquests poden ser de restauració o d’altres àmbits.

    2.\tConvidar als comerços a participar amb donacions de materials que normalment llençarien.

    3.\tRealitzar una convocatòria oberta per a artistes, dissenyadors, artesans i amateurs.

    4.\tPosar-nos en contacte amb les escoles del barri perquè hi hagi participació en la categoria estudiantil.

    5.\tConvocar un jurat d'experts perquè seleccioni els finalistes i donin una puntuació inicial als guanyadors, que serà completada per la votació popular. O que seleccionin 1 premi i la votació popular l’altre.

    6.\tOrganitzar una exposició o recorregut expositiu on es podrà veure els objectes transformats, preferiblement cada objecte en l’establiment que ha cedit la matèria primera amb què es va crear.

    7.\tObrir la votació popular a tothom per a escollir els guanyadors.

    Impactes del projecte

    ●\tCohesió entre veïnat, artistes, dissenyadors i artesans professionals i amateurs, escoles de disseny i comerços al voltant d’una temàtica artística i ambiental.

    ●\tIntroducció del Upcycling en un context comercial.

    ●\tRepercussió en els mitjans de comunicació.

    ●\tImpacte en els hàbits de consum i en la cultura.

    ●\tImpacte en la reactivació del comerç local.

    ●\t3.000 visitants a l’exposició.


    Indicadors de verificació dels impactes potencials

    ●\tComptabilitzar els establiments inscrits en el concurs.

    ●\tComptabilitzar els artistes participants en el concurs.

    ●\tAnalitzar els tipus de materials que tiren els establiments.

    ●\tComptabilitzar la quantitat de votants en la votació popular.

    ●\tRepercussió en les xarxes socials i mitjans de comunicació.

    ●\tReplicació del projecte.


    - Calendari execució:

    Setembre: Acord de col·laboració amb l'Associació d'Amics i Comerciants de la Plaça Reial.

    Octubre: Invitació als comerços a participar i a triar objectes que habitualment llencen per cedir-los als artistes i publicació de la convocatòria d'artistes.

    Novembre: Selecció dels finalistes.

    Desembre: Exposició de les obres finalistes i selecció dels premiats.

    - Pàgina web: www.drapart.org

    - Dades de contacte: info@drapart.org

    "]

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir