Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Auditoria sostenible"

Avatar: EscolesSostenibles EscolesSostenibles

Cos

  • -["

    Escola Frederic Mistral Tècnic Eulàlia-Sarrià (Secundària)

    Es tracta d’una auditoria sobre la correcta separació dels residus (plàstic - rebuig - paper) i sobre l’ús adequat de les llums a les diferents aules de l’escola.

    Consta d’un quadre valoratiu per fer un seguiment de cada classe sobre reciclatge i estalvi energètic. Al final de curs es premia el recorregut de la classe que ho ha fet millor al llarg dels tres trimestres.

    \tPunt de partida

    El punt de partida pel que fa a la conscienciació energètica va ser arrel de la col·laboració amb Tarpuna i de les seves orientacions per millorar en estalvi energètic (posar gomets ens els interruptors per sectors de la classe indicant quin és l’ús òptim, intentar tancar llums i/o projector quan no estem a l’aula. Amb un tarpunòmetre es va estudiar el consum energètic a diferents aules per fer una bona sectorització de les aules. 

    Per altra banda el fet de posar els diferents contenidors dins de l’aula durant el curs 18-19 per separar bé els residus generats a l’aula va portar a treballar el tema del reciclatge dins l’alumnat.

    \tObjectius

    • MILLORAR EN ESTALVI ENERGÈTIC I MILLORAR PEL QUE FA A LA SEPARACIÓ DE RESIDUS DINS L’AULA.
    • FER UN SEGUIMENT DE LES CLASSES PER VALORAR EL SEU COMPROMÍS AMB LA CULTURA DE LA SOSTENIBILITAT.
    • DOCUMENTAR, TESTIMONIAR I PREMIAR EL RECORREGUTS DE LES CLASSES DURANT CADA TRIMESTRE.
    • CREAR UN MODEL PARTICIPATIU QUE IMPLIQUI A TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA.

    \tProcessos i activitats realitzades

    A cada aula es van posar els gomets de colors als interruptors: vermell (millor no utilitzar) groc o verd (correcta ús). També es van afegir el contenidor de paper (blau) i de plàstic (groc).

    Passar per les classes explicant la rúbrica per valorar aquests dos punts.

    Auditories realitzades pel grup de voluntaris (ecodelegats) de la Comissió de Sostenibilitat, de manera aleatoria pel que fa a l’hora (és a dir no s'avisa que es passa a fer el control)

    Posar en els passadissos de cada cicle el quadre de totes les classes on s’anava apuntant els resultats de cada classe, utilitzant les icones divertides que corresponen al nivell assolit.

    A final de trimestre es fa el recompte de les icones i a final de curs s'atorga un diploma a la classe que ho ha fet millor i un val per obtenir a la festa de l’escola un dels gots reutilitzables per a cada alumne de la classe

    \tMaterials necessaris

    Icones adhesives, gomets de colors, certificats energètics, gots reutilitzables i taula d'excel

    \tComunicació

    A cada aula s’ha penjat la rúbrica i han passat els ecodelegats per explicar l’actuació. També des de la Comissió s'ha explicat a tots els tutors-es.

    \tAvaluació valoració

    Ho hem avaluat a cada classe a final de cada trimestre i hem fet un gràfic de l’evolució de cada aula.

    La valoració ha estat positiva, en el primer cicle més que en el segon cicle. 

    - Calendari execució: curs 18-19, 19-20, 20-21

    - Pàgina web:

    - Dades de contacte:

     Escola Frederic Mistral Tècnic Eulàlia - Sarrià (Secundària) (mfernandezso@fundaciocollserola.cat)

    "]
  • +["

    Escola Frederic Mistral Tècnic Eulàlia-Sarrià (Secundària)

    Es tracta d’una auditoria sobre la correcta separació dels residus (plàstic - rebuig - paper) i sobre l’ús adequat de les llums a les diferents aules de l’escola.

    Consta d’un quadre valoratiu per fer un seguiment de cada classe sobre reciclatge i estalvi energètic. Al final de curs es premia el recorregut de la classe que ho ha fet millor al llarg dels tres trimestres.

    Punt de partida

    El punt de partida pel que fa a la conscienciació energètica va ser arrel de la col·laboració amb Tarpuna i de les seves orientacions per millorar en estalvi energètic (posar gomets ens els interruptors per sectors de la classe indicant quin és l’ús òptim, intentar tancar llums i/o projector quan no estem a l’aula. Amb un tarpunòmetre es va estudiar el consum energètic a diferents aules per fer una bona sectorització de les aules. 

    Per altra banda el fet de posar els diferents contenidors dins de l’aula durant el curs 18-19 per separar bé els residus generats a l’aula va portar a treballar el tema del reciclatge dins l’alumnat.

    Objectius

    • MILLORAR EN ESTALVI ENERGÈTIC I MILLORAR PEL QUE FA A LA SEPARACIÓ DE RESIDUS DINS L’AULA.
    • FER UN SEGUIMENT DE LES CLASSES PER VALORAR EL SEU COMPROMÍS AMB LA CULTURA DE LA SOSTENIBILITAT.
    • DOCUMENTAR, TESTIMONIAR I PREMIAR EL RECORREGUTS DE LES CLASSES DURANT CADA TRIMESTRE.
    • CREAR UN MODEL PARTICIPATIU QUE IMPLIQUI A TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA.

    Processos i activitats realitzades

    A cada aula es van posar els gomets de colors als interruptors: vermell (millor no utilitzar) groc o verd (correcta ús). També es van afegir el contenidor de paper (blau) i de plàstic (groc).

    Passar per les classes explicant la rúbrica per valorar aquests dos punts.

    Auditories realitzades pel grup de voluntaris (ecodelegats) de la Comissió de Sostenibilitat, de manera aleatoria pel que fa a l’hora (és a dir no s'avisa que es passa a fer el control)

    Posar en els passadissos de cada cicle el quadre de totes les classes on s’anava apuntant els resultats de cada classe, utilitzant les icones divertides que corresponen al nivell assolit.

    A final de trimestre es fa el recompte de les icones i a final de curs s'atorga un diploma a la classe que ho ha fet millor i un val per obtenir a la festa de l’escola un dels gots reutilitzables per a cada alumne de la classe

    Materials necessaris

    Icones adhesives, gomets de colors, certificats energètics, gots reutilitzables i taula d'excel

    Comunicació

    A cada aula s’ha penjat la rúbrica i han passat els ecodelegats per explicar l’actuació. També des de la Comissió s'ha explicat a tots els tutors-es.

    Avaluació valoració

    Ho hem avaluat a cada classe a final de cada trimestre i hem fet un gràfic de l’evolució de cada aula.

    La valoració ha estat positiva, en el primer cicle més que en el segon cicle. 

    - Calendari execució: curs 18-19, 19-20, 20-21

    - Dades de contacte:

     Escola Frederic Mistral Tècnic Eulàlia - Sarrià (Secundària) (mfernandezso@fundaciocollserola.cat)


    "]

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir