Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Sí posem un jardí vertical a l'entrada de l'escola reduirem la quantitat de partícules contaminants que hi entra."

Avatar: Marta Ortiz Moragas Marta Ortiz Moragas

Título

  • +{"ca"=>"Sí posem un jardí vertical a l'entrada de l'escola reduirem la quantitat de partícules contaminants que hi entra."}

Cuerpo

  • +["

    - Nom de l'organització o centre educatiu: Escola Diputació
    - Descripció de l'actuació:

    L'actuació s'emmarca durant el curs 2020-2021 on participen els 100 alumnes de cicle superior de l'escola, aquests estan distribuïts en cinc grups meitat de sisè i meitat de cinquè. Aquesta forma de funcionar per grups mixtes és com a conseqüència de la pandèmia i el pla de reobertura de centre.

    Aquesta activitat va seguir com dos programes educatius a la vegada la microxarxa escola respira i es va presentar dins del congrés de ciències https://projectes.xtec.cat/barcelona-apren-ciencia/ponencies-2/si-posem-un-jardi-vertical-a-lentrada-de-lescola-reduirem-les-particules-contaminants-que-hi-entren/

    en aquest vídeo es pot veure gran part del procés realitzat per l'alumnat de cicle superior.

    Les actuacions van ser:

    • Investigar quin era l'espai de l'escola que estava més contaminat (va ser l'entrada de l'escola) Mostres trampes de l'aire durant una setmana a l'entrada i anàlisis de les mostres.
    • Entendre o pensar quins eren els motius d'aquesta observació (el per què).
    • Pensar una proposta per millorar la salut a l'escola (proposta era fer un jardí vertical a l'entrada de l'escola).
    • Disseny per grups del jardí vertical (mides entrada, tipus de plantes, materials , pes, models en altres escoles i espais del món)
    • Xerrada i diferents guiatges d'experts en el dissenys dels jardins.
    • Justificació dels diferents dissenys de treball
    • Presentació de les propostes
    • Coavaluació i avaluació de les propostes
    • Punts forts de cada jardí
    • Elaboració amb els 100 alumnes d'un únic jardí amb les aportacions de tots ells.
    • Creació dels cartells informatius que penjàvem pel barri per anunciar l'activitat de les jardineres. Penjada de cartells on decidien del barri amb prèvia cartografia d'aquest.
    • Creació de les jardineres del jardí amb tota la comunitat de famílies, de mestres i veïns més espai germanetes (un diumenge al matí). Aquestes fetes amb fusta reciclades.
    • Demanda de les plantes del jardí i de la terra en funció de la grandària de les jardineres (problema de mates).
    • Posar la terra i les plantes a l'entrada durant el matí.
    • Graella de responsabilitats de la cura del jardí.
    • Crida a les famílies i veïns per regar el jardí durant l'estiu.
    • Proposta de creació d'un reg automàtic i disseny de la bomba i ubicació.
      - Calendari execució: setembre 2020- juny 2021
      - Pàgina web:
      https://agora.xtec.cat/ceip-diputacio/
      - Dades de contacte: Marta Ortiz Moragas Directora escola
    "]

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir