Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta', una iniciativa per fer front al malbaratament alimentari causat per la confusió de dates en els productes"

Avatar: Too Good To Go Too Good To Go

Títol

  • +{"ca"=>"‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta', una iniciativa per fer front al malbaratament alimentari causat per la confusió a l’hora d’interpretar les dat"}

Cos

  • +["

    - Nom de l'organització o centre educatiu: Too Good To Go
    - Descripció de l'actuació:

    ‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta' és una iniciativa impulsada per Too Good To Go, el moviment i app que lluita contra el malbaratament alimentari, que pretén sensibilitzar i conscienciar als consumidors per fer front al malbaratament d'aliments generat per la confusió que hi ha a l'hora d'interpretar de manera correcta la data de consum preferent.

    L'etiquetatge de dates dels aliments és responsable del 10% de tot el menjar que es malbarata a Europa, segons un estudi realitzat per la Comissió Europea.

    Aquest problema és degut en part a la gran confusió que hi ha entre els consumidors a l'hora d'interpretar correctament les dates marcades en els productes. I és que, segons dades de l'OCU, es calcula que 4 de cada 10 espanyols no tenen clara la diferència entre data de consum preferent i data de caducitat, el que estaria provocant el malbaratament innecessari de molt menjar en bon estat. Per aquest motiu, des de Too Good To Go, presentem la iniciativa ‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta' amb la qual fem una crida de feina conjunta a les marques del sector de l'alimentació i als consumidors per acabar amb aquesta confusió i posar fre al malbaratament de menjar sense cap sentit.

    Aquesta iniciativa, llançada l'abril del 2021 i acompanyada d'una gran campanya de comunicació, consisteix en la incorporació voluntària d'un petit segell o distintiu dissenyat per Too Good To Go en els envasos dels productes amb data de consum preferent. D'aquesta manera, la missió principal és facilitar la identificació visual de productes marcats amb consum preferent així com recordar al consumidor que, abans de llençar un aliment, faci ús dels seus sentits (mirar, olorar i tastar) per evitar desaprofitar el producte si encara segueix en bon estat.

    El distintiu s'ha dissenyat perquè sigui molt autoexplicatiu alhora que visual, desenvolupant diferents versions perquè pugui adaptar-se a les diferents necessitats dels envasos.

     

    ‘Dates amb sentit: Mira, Olora, Tasta' forma part d'una iniciativa global que Too Good To Go ha activat en altres països com França, Alemanya, Dinamarca, Regne Unit i Àustria, entre altres països on actualment s'està treballant, i a la qual ja s'hi han sumat més de 200 empreses de la indústria alimentària a nivell nacional i internacional.

    A Espanya, un total de 36 marques del sector s'han adherit fins ara a la iniciativa amb més de 480 referències: Yosoy, Monsoy y Almendrola (Liquats Vegetals), Central Lechera Asturiana (CAPSA Food), La Vaca que ríe, Babybel y GoGo Squeez (Grupo Bel), Hellmann’s (Unilever), Leche Gaza, RobinGood, Tierra Madre de Intermón Oxfam, Väcka, ¿Quién es el jefe?, Lácteos COVAP, Oikos, Activia, Vitalinea, Danonino, Actimel, Alpro, Danone, Danacol (Danone), Brebel, Quesería La Antigua, Hericamps, Kaiku, Kaiku Begetal, Kaiku Km 0, Kaiku sin lactosa (Kaiku), Veggie Maai, Bico de Xeado, Alimentos Sanygran, Palacios, Hort del Silenci, Debuencafé y Almendras Chirlata.

    Totes elles ja inclouen o inclouran progressivament aquest nou distintiu als envasos de molts dels seus productes amb data de consum preferent i s'espera que se sumin més marques en els propers mesos. El darrer any, només a Espanya, el distintiu ja s'ha imprès en més de 100 milions d'envasos de productes.


    - Calendari execució:
    Abril 2021 - Actualitat
    - Pàgina web:
    www.mirahueleprueba.es
    - Dades de contacte:

    Marianne Costa
    Departament de Comunicació - Projectes de concienciació
    Too Good To Go
    mcosta@toogoodtogo.es

    "]

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir