L’octubre del 2017 es va aprovat el nou Reglament de participació ciutadana,fruit d’un procés ampli entre els diversos grups municipals; les associacions i organitzacions; els òrgans de participació i la ciutadania, i que va donar com a resultat un nou marc que defineix els canals de participació política; els recursos necessaris per dur-ho a terme i un sistema de garanties que ha de vetllar per la bona utilització i eficiència d’aquests canals.
El Reglament actual suposa un fort impuls de la iniciativa ciutadana, fomenta els canals de democràcia directa, aposta per una participació híbrida entre el món digital i presencial, cosa que afavoreix la transparència i la traçabilitat, i posa especial atenció a garantir una participació inclusiva que tingui en compte la diversitat i les necessitats de tota la població de Barcelona.
Amb l’objectiu de vetllar pel bon acompliment dels drets i de les obligacions en matèria de participació que emanen de les Normes reguladores de participació ciutadana, el Reglament estableix comissions formades per membres independents del Govern municipal que tenen com a missió garantir que es respectin els drets de la ciutadania i el bon funcionament dels canals de participació.
Aquestes comissions són:
Compartir