Descripció:
Dedicar espai públic de les zones limítrofes de Barcelona a crear punts d’intercanvi de mobilitat. En aquests punts poden arribar busos llançadora de diferents municipis i també es poden aparcar vehicles privats. Aquests intercanviadors han d’estar ben connectats amb el transport públic urbà.
Justificació:
Es busca reduir el nombre de vehicles privats que entren a la ciutat de Barcelona.
Accions:
Crear aparcaments públics a les entrades de la ciutat que serveixin d’intercanviadors.
Ampliar i potenciar la xarxa d’autobusos que connecta Barcelona amb diferents municipis, creant línies d’autobusos llançadora que arribin a aquests intercanviadors. Per exemple, crear línies de bus que connectin els Vallès Oriental i el Maresme amb l'avinguda Meridiana.
Oferir bitllets integrats en què el tiquet de pàrquing o d’autobús interurbà permeti circular per la ciutat en transport públic i Bicing.
Incloure espais per a vehicles com bicicletes, patinets o motos als intercanviadors.
Signar acords amb altres ajuntaments perquè també creïn espais similars
Competència municipal: Compartida
Impacte: Alt
Dificultat: Mitjana
Prioritat: Alta
Termini: Mitjà
Actors implicats: Direcció de Serveis de Mobilitat, ATM, AMB, altres ajuntaments, Generalitat de Catalunya, BSM (Bicing)
Compartir