Descripció:
Crear campanyes de divulgació i informació sobre consum responsable i les 7 R (redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, renovar, recuperar i reciclar). Les campanyes han de ser directes, visuals i adaptades a diferents públics. Es poden incorporar missatges sobre els impactes de la societat de consum i les indústries contaminants. També es poden tractar temes com el mal ús del contenidor gris, els residus d’oli de cuina o l’impacte dels microplàstics i altres contaminants a la natura.
Justificació:
Hi ha desconeixement entre la ciutadania dels efectes dels residus en la nostra salut i de bones pràctiques que es podrien incloure en el dia a dia. Campanyes com aquestes contribueixen a crear una ciutadania informada i apoderada per fer una gestió millor dels processos de reciclatge.
Accions:
Estudiar quins canals i mètodes són més adients per cada públic específic: xarxes socials, influenciadors, banderoles i lones a l’espai públic, marquesines i pantalles al transport públic, mitjans de comunicació (p.ex. sèries i programes de TV)...
Conceptualitzar, dissenyar i planificar els missatges i recursos per a cada campanya.
Acompanyar les campanyes d’una programació de tallers de capacitació sobre les 3R.
Fer difusió de les campanyes a través dels equipaments públics municipals i supramunicipals.
Aprofitar esdeveniments temàtics (Setmana Verda, Setmana de la Sostenibilitat...) o crear-ne de nous per difondre les campanyes.
Dur a terme campanyes específiques adreçades a centres educatius.
Competència municipal: Sí
Impacte: Mitjà
Dificultat: Mitjana
Prioritat: Mitjana
Termini: Curt
Actors implicats: Gerència d’Àrea de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans, DS Neteja i Gestió de Residus (Prevenció de Residus), Secció de Polítiques Alimentàries Urbanes i Consum Responsable (DS Economia Social i Solidària i Alimentació Sostenible. Gerència de Promoció Econòmica). OCCS - Pla Canviem pel Clima, Comunicació - Premsa
Compartir