Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Fer campanyes de sensibilització sobre consum responsable i reducció de residus

Descripció:
Crear campanyes de divulgació i informació sobre consum responsable i les 7 R (redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, renovar, recuperar i reciclar). Les campanyes han de ser directes, visuals i adaptades a diferents públics. Es poden incorporar missatges sobre els impactes de la societat de consum i les indústries contaminants. També es poden tractar temes com el mal ús del contenidor gris, els residus d’oli de cuina o l’impacte dels microplàstics i altres contaminants a la natura.

Justificació:
Hi ha desconeixement entre la ciutadania dels efectes dels residus en la nostra salut i de bones pràctiques que es podrien incloure en el dia a dia. Campanyes com aquestes contribueixen a crear una ciutadania informada i apoderada per fer una gestió millor dels processos de reciclatge.

Accions:

  • Estudiar quins canals i mètodes són més adients per cada públic específic: xarxes socials, influenciadors, banderoles i lones a l’espai públic, marquesines i pantalles al transport públic, mitjans de comunicació (p.ex. sèries i programes de TV)...

  • Conceptualitzar, dissenyar i planificar els missatges i recursos per a cada campanya.

  • Acompanyar les campanyes d’una programació de tallers de capacitació sobre les 3R.

  • Fer difusió de les campanyes a través dels equipaments públics municipals i supramunicipals.

  • Aprofitar esdeveniments temàtics (Setmana Verda, Setmana de la Sostenibilitat...) o crear-ne de nous per difondre les campanyes.

  • Dur a terme campanyes específiques adreçades a centres educatius.

Competència municipal:

Impacte: Mitjà

Dificultat: Mitjana

Prioritat: Mitjana

Termini: Curt

Actors implicats: Gerència d’Àrea de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans, DS Neteja i Gestió de Residus (Prevenció de Residus), Secció de Polítiques Alimentàries Urbanes i Consum Responsable (DS Economia Social i Solidària i Alimentació Sostenible. Gerència de Promoció Econòmica). OCCS - Pla Canviem pel Clima, Comunicació - Premsa

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir